Hoe krijg ik mijn koffie binnen 15 minuten op?

Op mijn werk heb ik een kwartier pauze. Wil graag koffie drinken in deze pauze, maar heb moeite om warm drinken snel op te drinken. Daardoor neem ik nu elke keer frisdrank.

Hoe kan ik mijn koffie toch binnen 15 minuten op krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.1K

Antwoorden (13)

Een scheut koude gewone melk erin.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat maf, die ongemotiveerde min....want dit is een prima oplossing, dus van mij een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja inderdaad, mag helaas niet stemmen omdat ik nog maar net lid ben, scheut koude melk werkt prima, anders neem je een sterkere bak en wat koud water er in, bij mij is de koffie op het werk meestal na 5 minuten wel drinkbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ zo drink ik het heel vaak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip 1: "Maak je thuis een thermos koffie voor op het werk?
laat die dan eerst wat afkoelen voor je hem in de thermos doet." Tip 2: Neem je echter zeer hete koffie tijdens de shaft van een automaat en van het werk zelf?
véél melk en koud water bijdoen kan idd een oplossing zijn,maar dan heb je een zeer slappe koffie verkeerd die niet naar koffie smaakt. Zo blijft dus enkel tip 1 over.
En verbrand je mond niet,je bent toch geen vuurspuwende draak? Smakelijk.
flyingcrow
12 jaar geleden
zo doe ik het ook . Amadea+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Doe ik ook
Je kunt je de koffie overschenken en verdelen over 2 bekers dan koelt het sneller af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorg dat je een grotere mok hebt dan koelt het sneller af
en zoals hier boven koude melk mocht je dat gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aanleggen met een heel klein beetje water scheelt al een hoop ik doe het zelf al jaren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik geen plastic bekertje,dat blijft erg lang heet, maar een flinke dikke koffiemok, daar koelt het sneller in af.
Drink je zwart, dan een scheutje koud water er bij, drink je met melk, dan een scheutje koude melk er in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En schenk als de mok op temperatuur is de koffie daarna over in het plastic bekertje, vanwege de kleinere isolerende werking koelt het vervolgens verder sneller af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat helpen we hier elkaar goed zeg, ik ga ook maar eens wat vragen stellen, ook goede oplossing deze twee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kippenvraag misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha zou wel kunnen inderdaad, heb de kippen nog maar net een week, maar heb al veel op internet gezocht en daar heb ik de meeste informatie van, wel erg leu khoor die kippen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook al een jaartje kippen, heerlijk iedere dag kakel verse eitjes, en s'morgens al heel vroeg het gekraai van onze haan, maar daar geven we niets om, hoor het meestal niet eens.
Heb 3 hennen en iedere dag al een jaar lang 3 eitjes, ze gaan nu in de rui, dus zullen ze wel stoppen met leggen.
Eerst je kopje goed omspoelen met koud water. Dan is je koffie al meteen iets afgekoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
ja, of zet je mok in het vriesvak
Zou het kunnen dat je meer praat dan drinkt.
En dan is 15 minuten inderdaad te kort.
Dus minder praten en sneller drinken met de bovenstaande tips erbij moet het dan wel lukken lijkt mij.
12 jaar geleden
Vroeger goot men de koffie wel op het schoteltje. Door de grote oppervlakte gaat de verdamping sneller en daarmee ook de afkoeling.
Je hebt wel diepe schotels nodig.
Soms deed men een gedeelte op de schotel, die dronk men op. Zon odig weer wat op het schoteltje. Of het was genoeg afgekoeld om uit de kop te drinken.
Sowieso kan het geen kwaad het hoofd koel te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijven roeren in je koffie helpt ook dit zorgt voor aanvoer van koude lucht. hoewel ik denk dat je dan nog steeds niet genoeg tijd hebt.

Een combinatie tip (water en koud glas)

Spoel je "grote" mok om in koud water en doe hem direct in de vriezer of koelkast.

Bij je pauze doe je de koffie in je koude mok en begin stevig te roeren en blaas over de rand van je koffie.

Je kunt ook leren hete koffie te drinken. vroeger kon ik thee net van de ketel niet drinken maar tegenwoordig kan ik het na 2 min al sippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag even of een collega/kantine medewerker je bakkie even neer zet, kan die even afkoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voeg een ijsklontje toe en blijf roeren en blazen daar koelt het ook van af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha ha je hebt veel tips maar koffie op het werk is meestal al niet van de allerbeste kwaliteit, je kunt je afvragen of het nog wel lekker is met een scheut koud water erin.

Is het een optie om je EIGEN koffie mee te brengen in een THERMOSKAN. Die is nooit erg warm en als hij wel te warm is kun je beginnen met thuis al iets afgekoelde koffie
12 jaar geleden
entropie vergroten.

met andere woorden: blijven roeren. Door de beweging in de beker koelt het sneller af.