Gedroogde pasta in gesloten verpakking einddatum 06-12-2022. Kan ik dit nog gebruiken?

een maand geleden
Utrecht
een maand geleden
Is nog jaren te gebruiken. Het is wettelijk verplicht om er een houdbaarheidsdatum op te zetten maar voor dit soort producten is dat eigenlijk onnodig. Droge pasta blijft jaren goed.
tinus1969
een maand geleden
Heb je gekeken en geroken? Droge pasta bederft idd niet snel, maar het kan bv beschimmelen als er wat vocht bij komt.
Ikhebgeenidee
een maand geleden
staat er op de verpakking een 'te gebruiken tot' datum of een 'ten minste houdbaar tot' datum? Vermoedelijk dat laatste. Dan is het kijken, ruiken (en proeven). Zoals Utrecht en tinus1969 al aangeven: vermoedelijk is het nog prima te gebruiken.
Pieterke
een maand geleden
Soms zitten er beestjes in. Zo niet dan zoals hierboven al aangegeven.

Antwoorden (1)

Ja. Droge pasta zoals spaghetti en macaroni kan niet bederven. Commercieel gedroogde pasta kan zelfs twee 2 jaar lang vers blijven smaken. Het kan daarna een klein beetje muffig gaan ruiken, maar als je lekkere kruiden gebruikt bij de bereiding van het gerecht merk je daar niks van.
Amadea
een maand geleden