na het sporten heb ik altijd zo een honger wat kan ik dan het beste eten buiten fruit ? ik wil wel een gezonde snack want ik ben aan het afvallen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In de plaats van een snack zou ik gewoon een snee volkoren breed met kip of 20+/30+ kaas eten (zonder vetstof). Dut vult beter dan een snack, je vult er de glycogeenvoorraad van je spieren weer wat mee aan en breng je wat eiwitten aan. Om het geheel nog gezonder te maken kun je er wat sla, tomaat en/of komkommer bij doen.

Ik zou je aanbevelen een goeie green smoothie te maken (met "onkruid"uit de tuin) met of zonder een beetje havervlokken door heen te mengen (die zijn ook verkrijgbaar als oplosbaar in koud water). Veel drinken na sporten helpt om de honger te onderdrukken. Ik zou ook maar met kruidenthees beginnen. In ieder geval niets zoets!

Noten en/of zoute sticks zijn gezond en lekker, geen zakken vol leeg eten, maar een klein bakje kan wel. Ook yoghurt is gezond en lijnvriendelijk.

Eiwit om spieren op te bouwen (waardoor je dus strak wordt, maar spier=gewicht, maar volgens mij wil je vetmassa kwijthebben ipv spiermassa?). Hoe langer je wacht met je eiwit na het sporten, hoe beter het gebruikt zal worden. Toegevoegd na 1 minuut: Je kan dus denken aan; blikje tonijn magere kwark magere yoghurt gekookt eitje etc.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100