na het sporten heb ik altijd zo een honger wat kan ik dan het beste eten buiten fruit ? ik wil wel een gezonde snack want ik ben aan het afvallen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sport je op een lege maag? Sport je op een volle maag? Beide zijn namelijk af te raden...
Ritsuka
9 jaar geleden
hoe lang sport je en is het meer cardio of meer krachttraining?
bij lang sporten moet je mogelijk een grotere maaltijd eten, en dan een mix van koolhydraten en eiwitten (liefst niet teveel vetten).
Meer koolhydraten bij cardio, en meer eiwitten bij krachttraining.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik begin met mijn conditie onder nul ik doe nu 2 x per dag 2 min home trainer 1 min rusten om het zo op te gaan bouwen ik ben ook rug patient dus zware sporten gaat niet voor mij :) ik doe die 2 keer per dag om half 2 en om 19 uur ongeveer en dat voelt heel goed maar nadien heb ik trek in van alles dus ik denk dat ik iets verkeerd doe maar weet niet wat ik dacht mischien een snack te vinden die de honger wat stilt ik denk ook dat dit gebeurt omdat ik nartuurlijk aan het verbranden ben of niet ? het is allemaal erg nieuw voor mij bedankt voor jullie andwoorden :)
Ritsuka
9 jaar geleden
je bent al heel goed bezig. Probeer indien mogelijk je beweging wat af te wisselen, dus niet elke dag de hometrainer.
Je bent actief bezig, dan is het logisch dat je honger hebt. Je doet niks verkeerd, je hebt alleen meer energie nodig omdat je meer beweegt.
Je lichaam is altijd energie aan het verbranden, ook in rust. Maar met meer bewegen verbrand je natuurlijk meer.
Als je daarnaast ook wat op je voeding let (voldoende groente, eiwitten, etc, en op porties letten) dan komt het helemaal goed!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ok dan ben ik al geruster ook :) super bedankt voor je andwoord !

Het beste antwoord

In de plaats van een snack zou ik gewoon een snee volkoren breed met kip of 20+/30+ kaas eten (zonder vetstof). Dut vult beter dan een snack, je vult er de glycogeenvoorraad van je spieren weer wat mee aan en breng je wat eiwitten aan. Om het geheel nog gezonder te maken kun je er wat sla, tomaat en/of komkommer bij doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
goeie tip ! bedankt :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ga ik zeker is proberen :) dankjewel

Andere antwoorden (3)

Ik zou je aanbevelen een goeie green smoothie te maken (met "onkruid"uit de tuin) met of zonder een beetje havervlokken door heen te mengen (die zijn ook verkrijgbaar als oplosbaar in koud water).
Veel drinken na sporten helpt om de honger te onderdrukken.
Ik zou ook maar met kruidenthees beginnen.
In ieder geval niets zoets!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Met onkruid?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, ik bedoel "onkruid"maar ik wilde zeggen:wilde kruiden zoals smalle wegbree, paardebloem, etc (koop een handboek om te komen weten wat giftig is en wat niet), zwarte bessen bladeren of bladeren van aardbeienplanten, maar je kunt ook gewone kruiden gebruiken.
Informeer en google naar GREEN SMOOTHIES. Dan krijg je bovendien ook nog veel zuurstof in je cellen.
Na een training kun je ook best wat koud kippevlees eten voor de spieropbouw
.Ik ben opgeleid yogadocente.
Ritsuka
9 jaar geleden
waarom koude kip?
en yogadocente heeft niks met voeding te maken.
Alleen groenvoer gaat niet vullen na het sporten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank u voor de andwoorden :)
Noten en/of zoute sticks zijn gezond en lekker, geen zakken vol leeg eten, maar een klein bakje kan wel. Ook yoghurt is gezond en lijnvriendelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank u voor de andwoorden :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag gedaan, enne, een keertje smokkelen mag best, daar hou je dan de volgende dag rekening mee.
Eiwit om spieren op te bouwen (waardoor je dus strak wordt, maar spier=gewicht, maar volgens mij wil je vetmassa kwijthebben ipv spiermassa?).
Hoe langer je wacht met je eiwit na het sporten, hoe beter het gebruikt zal worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan dus denken aan;

blikje tonijn
magere kwark
magere yoghurt
gekookt eitje
etc.