Koelkast heeft s nachts opengestaan. is rauwe kip nog goed?

vannacht heeft mijn koelkast op een kier gestaan (lampje was nog uit).
alles was nog wel koud, maar niet zoals het moet. ik heb 3 kipfilets liggen, kan ik die nog eten de komende dagen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ruik er aan...
burgos
6 jaar geleden
Jij neemt voor een paar euro risico???
bamibal
6 jaar geleden
@burgos, misschien een paar euro, maar drie kipfilets staat ook voor minstens twee gedode kippen. Ik ben geen vegetariër, maar vlees onnodig weggooien is zonde.
burgos
6 jaar geleden
Òf je het nu weg gooit of op eet, die kip is toch al dood hoor.

Antwoorden (2)

De kip zal door een iets lagere temperatuur echt nog niet bedorven zijn. Ik neem aan dat er nog enkele dagen houdbaarheid op de verpakking staan?
Wil je helemaal geen risico lopen dan zou ik vanavond of hooguit morgen kip eten en niet pas na een paar dagen. Kip blijft gemiddeld 2 dagen twee dagen goed in de koelkast, als het in een afgesloten bakje of verpakking zit en de koelkast op 4 graden staat.
Voor alles geldt ...vertrouw op je neus en je ogen. Ziet de kip er nog goed uit en ruikt hij niet 'anders' dan kan je hem gerust eten. Bak hem wel goed door, maar dat geldt juist voor kip altijd!
amc
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
iets hogere temperatuur bedoel je denk ik, als een koelkast open staat stijgt de temp.
amc
6 jaar geleden
Ik had het nog niet gezien....uiteraard bedoel ik een iets hogere temperatuur. Goed dat het je opviel, je weet maar nooit of andere weten dat het een foutje is ;-)
Als het vlees kleeft of naar ruikt is het zeker niet goed. Als het sterk glimt is het link, als er niet iets opgesmeerd is. En voor de rest, goed door en door garen want kip bevat nagenoeg altijd nare bacteriën!
(Bedenk dat we het vele eeuwen zonder koelkast gered hebben.)