Er zijn 2 soorten houdbaarheidsdata:
1) TEN MINSTE HOUDBAAR TOT: Dit betekent dat je het product na de datum nog kan gebruiken maar dat de kwaliteit er mogelijk op achteruit gaat.
2) TE GEBRUIKEN TOT: Het product mag na de vervaldatum niet meer gebruikt worden omdat het schadelijk kan zijn voor de gezondheid.
Wat je kauwgom betreft: die is zeer lang houdbaar en waarschijnlijk is het eerste van toepassing, dus veel kauwplezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maurits, over 3 punten mag je die plus daadwerkelijk geven.
Dat zal ik nu dus nu maar doen, nonkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

ik heb een pot Mentos Pure White in 2011 gekocht(op vakantie in frankrijk) die vandaag de dag (in het jaar 2023) nog steeds zijn smaak heeft behouden en kwa vorm er niet anders uit ziet of vreemde kleuren heeft verkregen.
Deze pot is in 2011 geopend en heeft daarna alle andere jaren op een donkere plek gestaan op kamer temp.

Mits er ergens op staat dat het product te gebruiken is tot een bepaalde datum is het dus geen probleem het product te consumeren als het er nog goed uit ziet en geen vreemde geur heeft verkregen.
met kauwgom kan het wel zo zijn dat de smaak minder word of korter aanhoud of zelfs geen smaak meer heeft na X aantal jaren.

mits het er nog goed uit ziet en geen vreemde geur/kleur heeft zijn er geen risico's aan verbonden.
een jaar geleden