Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat gebeurt er als ik 3 shakes op een dag gebruik?

Ik gebruik whey perfection van de body en fitshop. 2 per dag en savonds een koolhydraatarme maaltijd. (vlees of vis met groenten). Tussendoor een plakje vlees of kaas en in het weekend wat nootjes en 1 raketje.
Ik ben benieuwd of ik ook bijvoorbeeld 10 dagen lang alleen de maaltijdvervangende shakes kan gebruiken. Ben wel benieuwd wat het effect is, maar wil niet iets heel ongezonds doen natuurlijk. Iemand ervaring of tips?

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik gebruik daarnaast wel een bruistablet (van de dietiste) met vitaminen en mineralen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
906

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dan ben je erg eenzijdig aan het eten. Je krijgt dan alleen veel eiwitten binnen, en bijna geen vitamines en mineralen.
Het is ook niet zo goed voor je verteringssysteem om alleen maar vloeibare dingen binnen te krijgen, je darmen worden lui.

De kans is groot dat je dingen te kort komt en dat je je niet lekker gaat voelen. Ik raad je aan de shakes hooguit als ondersteuning te gebruiken, probeer de meeste eiwitten binnen te krijgen door volwaardige voeding te eten.
Vergeet ook niet om voldoende water te drinken, je nieren moeten veel verwerken als je veel eiwitten binnenkrijgt.

Toegevoegd na 59 seconden:
Met sporten heb je je koolhydraten hard nodig, dus koolhydraatarm eten is ook niet zo goed.

Toegevoegd na 24 minuten:
Bruistabletjes of vitaminepilletjes zijn geen vervanging. Je lichaam kan veel beter de vitamines en mineralen uit gezonde voeding halen.
Hoe wil je trouwens aan voldoende vezels komen als je alleen maar shakes drinkt?
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
dat is wel goed, maar let er wel op dat je niet te snel gewicht verliest.
Wat eet je aan groente en fruit op een dag? van wat ik zo lees eet je alleen een klein beetje groente met het avondeten en geen fruit.
Ritsuka
11 jaar geleden
200-250 gram groente is het minimum wat aanbevolen word door het voedingscentrum. Waarom geen knabbelgroente als snack of een lekkere gevulde salade bij de lunch erbij voor extra vitamines? Elke dag alleen maar die shakes nemen is ook saai, en ook niet echt gezellig voor de vrienden om je heen.
Koolhydraat arm of niet, er zitten wel calorieën in en je raakt er niet erg voldaan van.
Je kan het beste een goed dieet volgens, gezond en afwisselend. En veel bewegen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding