Light,Free,cafeïne vrije of gewone cola,welke van de vier is het beste om eens een keertje te drinken tijdens een dieet?

Ik ben op dieet,althans ik ben op mijn voeding en bewegingspatroon aan het letten.Ik volg geen speciaal dieet maar ik wil erop toezien dat ik niet te veel verkeerde voedingsstoffen binnen krijg die niet goed voor mijn gezondheid zijn (gaat gestaag,maar gaat goed!).
Nu kan ik mezelf best een cola junk noemen,elke dag ging er veel cola door (meer dan 1 liter) nu drink ik het niet meer,maar heb zoals in het weekend wel eens zin in een glaasje ;-)
Ik wil mezelf ook niet straffen om mezelf alles te ontnemen.

Nu hoor ik vele tegenstrijdige verhalen over light producten,dat je daar juist dik van word?
Nu heb je veel soorten cola in de winkel,welke kan ik het beste kopen om mezelf eens een lekker glas cola in het weekend te schenken? (I know helemaal geen cola o.i.d is het beste natuurlijk)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (11)

Volgens
Mij is light het beste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zit aspertaam in, en dat is 200 maal zo zoet als gewoon suiker!
De gewone cola val al af. Van de andere drie zou je even op het etiket moeten kijken naar de koolhydraten. Haal daar de suikers vanaf en pakt dan de minste. Dat zou het beste moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen ; cola is rotzooi, dieet of geen dieet.
Die met suiker spreekt voor zich, die zonder suiker echter kunnen een enorm hongergevoel c.q. vreetbui veroorzaken, en het is ook niet verstandig voor je bloedsuiker. Het vermoeden is zelfs dat lightproducten bijdragen aan de ontwikkeling van diabetes. Neem liever thee, koffie, water, of limonade (geen light) die je flink verdunt. Of vruchtensap ; wel calorieën, maar heel gezond.

Als je gezond wilt eten / leven, en je wilt je eet/leefpatroon echt aanpassen dat dat in zijn geheel gezond is, hoort cola daar - in welke vorm dan ook - eigenlijk niet in thuis. Wil je toch een kéértje een glaasje cola, neem dan de gewone ; daar zit in elk geval de minste chemische troep in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is toch niet echt een antwoord op de vraag. Want de persoon wil gewoon graag cola drinken en wil weten wat het minst ongezond is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even lezen voor je mint : ik heb duidelijk gezegd dat ALS je een keer een glaasje cola wilt, je het beste de gewone kunt nemen. De rest van het antwoord geeft duidelijk aan waarom. Eerst uitlezen, dan minnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, dank je. Er zijn nu eenmaal niet altijd internetbronnen voor handen voor alle kennis die ik uit boeken en tijdschriften haal ; internet heeft zo zijn (enorme) beperkingen. Ik ben niet van de anti-aspartaam-maffia, maar er na jaren lightvoer wel achter dat het rotzooi is, en flink opgeknapt (EN afgevallen) sinds ik BESLIST GEEN light producten meer koop, of het nu light zoet of light vet is. Lang leve de eerlijke, natuurlijke producten.
En verder : ja, alles met mate. Helemaal mee eens. Heb je een bron van die ongezonde vruchtensap en pectine trouwens ;' dat is helemaal nieuw voor me. (Mag een boek zijn).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ewn gezeur allemaal, ga gewoon na waarom je cola zou willen drinken; een drankje dat zelfs roest kan verwijderen. Stop gewoon en drink water ofzo, daar is niks moeilijks aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het met je eens @12345612345, ik ben zelf ook gestopt met het drinken van frisdranken en vruchtensappen, en het bevalt me prima!
In coca cola zero zitten nog net iets minder namaak stoffen dan in light dat proef je ook in de smaak dus ik denk dat zero het beste is. (light is zoeter.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Light cola bevat zoetstoffen zoals Cyclamaat, Aspartaam, Acesulfaam en Sacharine. Met name over Aspartaam is wel discussie geleid. Hierdoor is Aspartaam een van de meest onderzochte producten en in geen geval is er een relatie aangetoont met ziekten. Wel is er een maximaal aanbevolen hoeveelheid, hiermee moet je met name bij kleine kinderen op letten. Kort en goed: wanneer je niet dagelijks meer dan 17 glazen cola light drinkt is dit een gezonde calorievrije drank.

Gewone cola bevat heel veel suiker, wat natuurlijk niet gezond is.

Alle cola's bevatten fosforzuur, wat slecht is voor de nieren, maar ook hier geldt bij te veel (overconsumptie).

De Cafeïne in cola valt wel mee; Er zit vier tot zes keer meer cafeïne in koffie dan in cola.

Light, Zero, Maxi etc. maakt niets uit, kies maar welke je het lekkerste vind!

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh ja, lightfrisdranken maken niet dik. Ik ben zelf 30 kilo afgevallen en dronk elke dag minimaal een liter lightfrisdrank.
Ze vullen echter natuurlijk ook niet, dus ik kan me voorstellen dat mensen die suikerverslaafd zijn ernaast gaan snoepen. Daar kan de aspartaam natuurlijk niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geeneen is goed voor dieet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cafeïne vrij! (als je dat niet lekker vindt, dan free
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door cola ligt krijg je meer zin naar zoete dingen, omdat je lichaam een suikerboost verwacht. maar 1 colaatje kan nu toch geen kwaad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cola zero of cola zero cafeïne vrij.
Het is de smaak van cola, Laarne word er niet dik van 

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel daarvan in de plaats van laarne 
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewone.
Van zoetstoffen krijg je honger.

En sport het eraf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een glaasje ''reguliere'' cola. Maar beter water of thee maar als je het toch wilt reguliere cola. Ik vind het in ieder geval niet te pruimen.