Waarom zie je nergens kerstkransen met gekonfijte sinasappel schil en geconfijte vruchtjes?

Waarom zie je nergens kerstkransen en banketstaven met gekonfijte sinasappel schil en geconfijte vruchtjes, zoals jaren terug?

5 maanden geleden

Antwoorden (1)

Waarom zie je niet (meer) X product?
Omdat X product niet (meer) verkoopt, of dat een gelijksoortig product de markt heeft overgenomen (kertskrans met nootschilfers).

Wat specifieker zal een reguliere kerstkrans prima verkopen, maar een kerstkrans met y en z enkel verkocht worden aan mensen die ook nog eens y en z willen. Als die markt te klein wordt zullen mensen met een y/z-wens vaak gewoonweg de non-y/z optie kiezen. Voor de fabrikant wordt het dus makkelijker en met minder kans op niet verkocht product.

Ergens zal er dus een grens zijn hoeveel een niche product nog rendabel is. Je kan namelijk ook niet het dubbele rekenen voor een kerstkrans met geconfijt spul erop. Als een fabrikant een paar jaar onder die grens duikt zal deze ervoor kiezen het product eruit te halen.
===
Wat bij dit product extra meetelt is dat het een (relatief kort) houdbaar product is. Ingeblikte producten kan je zeg maar makkelijker een niche in stand houden.
Toegevoegd op 26 december 2023 11:47: tekst
5 maanden geleden