Is er toegevoegde suiker in de groente van Amerika?

Momenteel woon ik in Amerika en wat mij opvalt is hoe zoet alles is. Ondertussen raak ik er steed meer gewend aan maar ik kwam toch nog tot een paar grote verassingen.
Dat begon toen ik een kind handen vol spinazie zag eten (rauw).
Ik was verbaasd omdat kinderen dat vaak niet zo lekker vinden, en ik probeerde het zelf uit (ik dacht nu dat ik ouder ben vind ik het misschien ook lekker). Ik at de spinazie en het is bijna zo zoet als een appel! Ik wist niet wat me overkwam, het is enorm zoet!
Niet alleen de spinazie is zoet maar vele groetnes zijn een stuk zoeter dan in Nederland. En dan bedoel ik niet groente uit blik maar groente zoals je die op de groente afdeling pakt.

Zou iemand kunnen uitleggen waarom de groente zo zoet is hier? is het gesuikerd of iets dergelijks? en is daar ook een bron voor?
Mijn Amerikaanse vrienden werden namelijk erg boos toen ik beweerde dat de groente hier zoeter is... Dus ik hoop mijzelf iets van uitleg te kunnen geven.

Dankjewel

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Veel groenten worden in Amerika selectief gekweekt of genetisch gemodificeerd om de zoetheid en vormcontinuïteit te vergroten.
Daarnaast speelt het seizoen een rol: winterspinazie smaakt veel zoeter dan spinazie uit andere seizoenen.
Er wordt dus geen suiker toegevoegd.
SimonV
2 jaar geleden
Sommige Amerikaanse groenten bevatten toegevoegde suiker. De hoeveelheid toegevoegde suiker is echter meestal erg klein vergeleken met de natuurlijke suikers die al in de groente zelf aanwezig zijn. In de meeste gevallen versterkt de toegevoegde suiker alleen de smaak van de groente en wordt het totale suikergehalte er niet noemenswaardig door verhoogd.
2 jaar geleden
crispy
2 jaar geleden
Hoe wordt die suiker dan toegevoegd in de rauwe groenten? Want in de vraag staat dat het niet om groenten uit blik gaat.