kan het kwaad als bij het fitnessen op rustdagen je overeet?

Ik ben 17j, 1m77 en weeg 55 kilo. Ik ben just uit mijn obsessie voor vermageren geraakt maar nu steek ik mij vol met koeken, chocolade etc.. Ik doe ook fitness ( krachttraing ) 5* in de week +-75 min. Ik eet heel de week door wel is een koekje maar nu op die 2 rustdagen steek ik me na het gewone eten vol met koeken ( kinderbueno's, cent wafers, plop koeken.. ) ik heb er gisteren zeker 20 binnengestoken. Kan dit kwaad? Aangezien ik sport en ook nog steeds wat te mager ben..

Weet jij het antwoord?

/2500

Om bij te komen lijkt mij meer eten dan gewoonlijk geen probleem. Ik zou er echter voor kiezen om gezondere dingen zoals bv fruit te eten in plaats van koeken. Dat is namelijk een pak gezonder!

Overeten is nooit gezond, en hoe jij het doet (heel veel junkfood gaan eten) is al helemaal niet gezond. Je wilt graag aankomen, maar ik neem aan dat je wel gezond wilt blijven. Dan kun je beter zorgen dat je gemoeg eiwitten en gezonde dingen gaat eten. Neem dan wat boterhammen met pindakaas extra, en dan een bak kwark van 500 gram erbij. Dat kan geen kwaad. Nu ben je alleen heel veel suikers en transvetten aan het eten, waar je lichaam niet zoveel aan heeft (suikers is wel energie, maar die gebruik je minder op rustdagen). Toegevoegd na 1 minuut: Je hebt nog steeds een obsessie, maar zo te horen is het van anorexia (niet eten) naar binging overgeslagen (heel veel eten). Ik raad je aan hier professionele hulp bij te zoeken, want hier kom je niet zomaar vanaf.

Teveel eten is nooit goed. Maak een account aan op myfitnesspal en hou bij wat je eet. Zet daar in ook je doel bijvoorbeeld een streefgewicht en Myfitnesspal zal je vertellen hoeveel koolhydraten, eiwitten & vetten je per dag nodig hebt. Het beste kun je ook een voedingsweegschaal kopen. Myfitnesspal.com is wel een amerikaanse site, maar het kent een heleboel Nederlandse producten.. ook kun je via je mobiel barcodes scannen van producten waardoor het allemaal nog simpeler word. Wat ik niet zo doen, wat jij nu wel doet.. is je vol proppen met producten die eigelijk alleen maar suiker bevatten. Dit heeft je lichaam namelijk niet echt nodig. Als je lekkere dingen wil eten, zorg dat dat er wel Koolhydraten,vetten of eiwitten in zitten. Het belangrijkste zijn de eiwitten, want zonder eiwitten kun je geen spiermassa opbouwen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En probeer elke dag bij te houden wat je eet. Probeer in iedergeval de hoeveelheid gr aan Koolydrathen, eitwitten, en vetten te halen en zeker het aantal calorieën.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100