Hoe maak je pindakaas vloeibaar?

Hoe maak ik pinda kaas dat hij vloeibaar is en blijft

2 jaar geleden
6.1K
Utrecht
2 jaar geleden
Meng er wat zonnebloemolie in. Hoe meer olie, hoe vloeibaarder de pindakaas.
Amadea
2 jaar geleden
Dan is het geen kaas maar olie...
Utrecht
2 jaar geleden
Calvé Pindakaas:
Ingrediënten: PINDA 85%, plantaardige olie (raapzaad, soja, volledig geharde palm), zout. https://www.calve.nl/producten/pindakaas/pindakaas.html
@Amadea: nu jij weer.
Amadea
2 jaar geleden
Mijn reactie betreft de formulering van vraagsteller. Hij wil kennelijk zélf pinda-olie maken, geen pindakaas. Want dat smeer je op de boterham en moet daarom niet vloeibaar zijn.
Pieterke
2 jaar geleden
De nieuwe 100% pindakaas van Calvé is al (bijna) vloeibaar.Die moet je eerst goed door roeren voor je het op je brood kunt smeren. Heb deze vanmorgen voor het eerst geprobeerd. De olie drijft er bovenop.

Antwoorden (2)

Je kan het zachtjes opkoken met wat water. Goed roeren met een garde tot je een dikke saus krijgt (pindasaus dus). Op deze manier blijft het vloeibaar. Als je de pindakaas doorroert met extra olie gaat het op de duur toch uitzakken en krijg je pasta met een laag olie er op.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
100% pindakaas is en blijft sowieso een vloeibare massa. Om dat te krijgen hoef je enkel pinda's te malen tot het een pasta is of zodanig naar wens vloeibaar wordt. Maar je kunt het ook kopen in de winkel!