Kan men onder andere dik worden vanwege het groeihormoon die de dieren die wij eten, toegediend krijgen?

N.a.v. de vraag: 'hoe komt het dat meisjes eerder ongesteld worden dan vroeger'

en dit antwoord:

'Er bestaat een vermoeden dat meisjes eerder ongesteld worden omdat er meer groeihormonen in ons voedsel wordt gebruikt.

Door de groeihormonen worden de beesten (koeien, kippen etc) eerder vet en "volwassen".
Dit groeihormoon eten wij indirect omdat wij het vlees van de dieren eten.

Hierdoor worden meisjes eerder dan voorheen ongesteld en krijgen zij ook eerder borstvorming.'

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Er worden tegenwoordig geen groeihormonen meer aan dieren gevoederd. In de jaren 60-70 gebeurde dit nog wel, de laatste reeks schandalen hebben we in de jaren 80 gehad en daarna is het helemaal opgehouden. Er wordt streng op gecontroleerd. Er zijn wel andere dingen aan de hand met de bio-industrie (zoals de toenemende resistentie voor antibiotica en daardoor het toenemen van resistente bacteriën) maar groeihormonen is 'zooooo vorige eeuw'!

In sommige andere landen is die controle nog minder, b.v. in Zuid-Amerika. Niet te veel geïmporteerd vlees eten, dus.

Dat meisjes eerder ongesteld zouden worden dan vroeger, is volgens mij een fabeltje. Er zijn in de vorige eeuw wel gevallen geweest van borstgroei bij mannen in Zuid-Amerika omdat ze heel veel kip aten die met groeihormoon bewerkt was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoge gevoeligheid voor groei hormonen: deze hormonen worden gevoed aan dieren om sneller en groter te groeien, de vlees- en zuivelproducten die wij eten bevatten dit groeihormoon dus.
In het menselijke lichaam kan dit resulteren tot een hogere vet opslag.

Ik vond de tekst op deze website:

http://zinemax.com/slender/nl/7%20tips%20om%20snel%20en%20makkelijk%20af%20te%20slanken.html

Of het ook bewezen is door onderzoek, dat staat er niet bij.