Ongemerkt maden eten gevaarlijk?

In mijn huis zitten dus een paar fruitvliegjes. Deze hebben maden gekregen. Natuurlijk zijn ze (hopelijk) nu weg. Maar stel nou als ik fruit had gegeten waar maden/larven van fruitvliegjes in zat, zou dat gevaarlijk zijn?

Ik heb namelijk wel eens ''Monsters Inside Me'' gezien. Daar zeiden ze als er maden/larven in je lichaam komen, ze voedsel nodig gaan hebben, en je van binnenuit gaan opeten. Leek me niet zo'n prettige gedachte, is dit dus waar? Wat zou er met die beestjes in je lichaam gaan gebeuren??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
54.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik denk dat ze door je maagzuur verteerd worden

Antwoorden (3)

Nee dat is niet gevaarlijk, er bestaan zelfs gerechten waarin het gebruikelijk is dat hierin levende maden zitten. De maden of eitjes van een fruitvlieg zullen gewoon worden verteerd en verbrand door je maagzuur, niets om je zorgen over te maken.

Ik zou me persoonlijk niet te veel bezighouden met "Monsters Inside Me". Dit zijn de echte horror verhalen die er bestaan over dingen die er kan gebeuren als je bepaalde maden soorten per ongeluk binnen krijgt.
De beesten in "Monsters Inside Me" zijn vaak parasiet en geen maden.

Kortom: de maden van fruitvliegjes zijn niet gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die beestjes gaan meteen dood in je lichaam, door je maagzuren enzo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fruitvliegmaden eten geen vlees, maar fruit. Dus ze eten jou niet op, als ze je per ongeluk inslikt.