Wat is dat witte stofachtige spul in de klokhuis van mijn appel? En kan ik de appel zelf nog opeten?

Ik was een appel aan het schillen en snijden, toen ik in de klokhuis wit stof-/webachtig spul zag.
Nu vraag ik mij af of het een schimmel is en of ik de appel zelf nog wel op kan eten, aangezien het alleen in/aan het klokhuis zit.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
19.5K

Antwoorden (1)

Ja, dat is een schimmel. Vooral bij een bepaald soort goudrenetten komt dat voor.
Je kunt gewoon het klokhuis er uit snijden en de appel op eten.
Zelfs de smaak is er niet door veranderd.
(Eigen ervaring).