ik ken geen honger en dorst gevoel. is daar iets aan te doen?

Ik voel niet wanneer ik honger heb. Ik eet wel, gewoon wat anderen ook eten , maar heb nooit trek..maar ik voel ook niet of ik genoeg gegeten heb. Ik snoep bijna nooit, maar in het weekend kan ik wel een zak chips naar binnen werken in no-time. Dan heb ik dus niet eens een honger gevoel..maar ook niet dat ik genoeg gegeten heb. Ik eet dan natuurlijk niet nog een zak..want ik weet dat dat niet hoort.
En met drinken eigenlijk net zo.
Het is dat ik werk en een gezin heb.. anders zou de dag zo voorbij gaan zonder eten en drinken. Ik denk er zelf gewoon ook niet aan om te eten of te drinken..want ik voel het niet. Ik proef wel of ik iets lekker vind of niet.

Wat is dat? Is daar iets aan te doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.2K
Ritsuka
8 jaar geleden
heb je dit gevoel al langer? Val je ook af of krijg je wel genoeg binnen?
Slaap je genoeg? Heb je veel stress?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ga eens naar de huisarts met dit verhaal.
Erna55
8 jaar geleden
Zoals Ritsuka ook al vraagt: heb je dit altijd al gehad ?
Hoe ben je er tot nu toe mee omgegaan ?
Is je gewicht ok ?
Amadea
8 jaar geleden
Lees ook bij http://www.goeievraag.nl/persoon-gezondheid/gezondheid/overig/vraag/254473/bijna-honger-dorst

Antwoorden (3)

"honger"hebben is relatief.omdat u altijd voedsel tot uw beschikking hebt,en dat ook geregeld tot u neemt,ontstaat er geen honger gevoel.
U zou het eens kinnen uittesten door zoiets als vasten.

Toegevoegd na 48 seconden:
kinnen=kunnen.
8 jaar geleden
Dat je nog nooit honger en dorst gehad hebt, is an sich niet heel normaal, want schaarste, echte schaarste, kennen wij eigenlijk niet. Blijkbaar eet je zo regelmatig dat je geen gelegenheid hebt die gevoelens te ontwikkelen.

Toch kent vrijwel iedereen wel het gevoel van behoefte aan water - al is het maar op een warme dag - of een rommelende maag. Blijkbaar heb je jezelf ergens aangeleerd deze signalen van je lichaam volledig te negeren, of lat je het onbewust inderdaad niet zo ver komen door op de klok te eten en te drinken.

Als je verder geen gezondheidsklachten hebt, goed op gewicht bent en voldoende energie hebt over de dag, geen problemen met je spijsvertering en goed slaapt, is er eigenlijk geen enkele reden om je ongerust te maken. Dan doe je het blijkbaar gewoon prima . Mocht je wel een of meer van die bezwaren hebben, dan kan een bezoekje aan de huisarts geen kwaad. Maar of het ontbreken van honger of dorstgevoel dan echt de oorzaak is ? Dat betwijfel ik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het zou kunnen betekenen dat er iets mis is met jouw hypothalamus. Deze regelt onder meer gevoelens van honger, dorst en verzadiging. Wanneer de werking van de hypothalamus verstoord is, raakt bijvoorbeeld je slaap- en waakritme verstoord, of je interne kachel, of het krijgen of hebben van honger en dorst. Die verstoring kan een psychische oorzaak hebben, bijvoorbeeld door stress of onverwerkte emoties. Maar het kan ook door een ziekte komen.

Je zult naar een arts moeten om dit te laten onderzoeken.
Amadea