Heeft iemand ervaring met de citroensapkuur? Die kuur met citroen en ahornstroop. Graag hoor ik ervaringen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.7K

Het beste antwoord

Mijn moeder deed dit vroeger altijd.
Ze deed dit dan een week of 3 en viel wel veel af, maar het is echt een crashdieet en dus niet heel erg goed voor je.
Je verliest in korte tijd veel kilo's, maar komt nadien weer erg makkelijk aan omdat je je lichaam hebt aangewend heel er zuinig om te gaan met de brandstoffen (ahornstroop) die het krijgt. Het werkt dus het zg jojo-en in de hand.

Zelf ben ik 26 kilo afgevallen na mijn laatste zwangerschap door Sonja Bakker, al deed ik niet alles precies volgens het boekje.
Ik heb haar boek en info gelezen en daarna ongeveer volgens haar principes gaan eten.
Zelf vind ik het vreselijk om veel tijd kwijt te zijn aan allerlei boodschappen en recepten uit een boekje, dus voor mij werkt het goed.

Ik doe het telkens zolang als ik het kan volhouden (8 tot 10 weken) en val gemiddeld 1 kg per week af. Daarna ben ik het zat en stop een tijdje. Wanneer ik na een aantal maanden weer de moed heb verzameld, ga ik weer verder.
Momenteel ben ik aan mijn 4e en hopelijk laatste fase beland. Nog 5 kg en ik zit eindelijk weer op mijn oude gewicht.

Overigens heb ik laatst in de consumentengids gelezen dat het beste dieet het weightwatcher-dieet is.
Al kan dit voor iedereen weer anders zijn. Het blijft heel persoonlijk.

Succes met lijnen en met het vinden van een goed dieet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Wow, goed bezig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Citroensapkuur is geen dieet!
Is een kuur om te vasten.

Andere antwoorden (3)

Ik heb dit dieet jaren geleden proberen te volgen. Ik kon het niet volhouden. Het is zo verschrikkelijk eentonig en eenzijdig. De ahornstroop is ook behoorlijk prijzig maar daar staat dan weer tegenover dat je dat op den duur terugverdient als je er echt meer afvalt want dan heb je minder kosten voor je eten.
Je kunt echt beter een ander dieet volgen zoals mijn voorganger al zei.

Toegevoegd na 26 seconden:
meer moet mee zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen dieet. Dit is een kuur om te vasten en te ontgiften.
Ook ik heb het ooit eens geprobeert, ik geloof 3 weken (een jaar of 8 terug geloof ik) en wat ik er nog van weet is dat er heel weinig variatie in zat en dat ik heel erg last van maag en darmen kreeg. Volgens mij heb ik toen zelf poeder van een arts gekregen tegen de diaree en een maagdrankje vanwege het maagzuur dat ik kreeg. Wel 10 kilo kwijt ongeveer toen, maar denk dat dat meer van de diaree kwam.
Maar elk lichaam is anders en mss dat het bij een ander anders werkt, voor mij was het niet HET dieet.
Dit was mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben er ooit eens mee begonnen, met de citroensapkuur, want ik hoorde van onze verzekeringsagent dat hij het zo'n geweldige kuur vond. Ik had al een paar keer aan een week sapvasten gedaan om te reinigen dus ik was niet geheel zonder ervaring al was het dan een andere kuur.
Toen ik begon aan de citroensapkuur werd ik na 1 dag zo gruwelijk ziek van de kuur dat ik ermee gestopt ben. Ik denk ook echt dat het een kuur is die je lekker moet vinden want anders gaat het niet lukken. Ik vond het helemaal niets, maar zoals je al las geldt dat niet voor iedereen. Die verzekeringsagent floreerde erop :-)