De Nederlandse site van Haribo meldt het volgende. In ons assortiment hebben wij twee grote productgroepen:

* producten met gelatine
De gelatine is van dierlijke oorsprong, meer bepaald van varkenszwoerden.

* producten met zetmeel
De zetmeel is van plantaardige oorsprong en is ook geschikt voor moslims en vegetariërs.

De Nederlandse Haribo Happy Cola bevat dus varkensgelatine.

In bijvoorbeeld Engeland is echter ook Haribo Happy Cola te krijgen met Halal-rundergelatine. Dan staat er HALAL op het zakje:
SimonV