welke eiwit voedingssupplement is het beste voor je spieropbouw zonder dat het schadelijk is voor je lichaam?

Bij het sporten doe je fitness om sterker te worden. Als je dit effectief wil doen kun je het ondersteunen met voedingssupplementen. Ik heb het dan vooral over extra eiwitten. Maar wat voor soort eiwitten moet je dan nemen? Eiwitten die met suikers zijn gemaakt of zonder.. Graag ook een aantal voorbeelden van de producten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Zo bouw je spieren op zonder dat het je al teveel hoeft te kosten.

Ga naar de Aldi en haal het volgende:

Blik tonijn in water € 0,99 (38 gr eiwitten)
Pakje kalkoen filet € 0,89 (20 gr eiwitten)
Een pak melk € 0,42 (9 gr eiwitten per glas van 250 ml)
Kwark 1Liter €1,29 (19 gr eiwitten per portie van 250 gram)
Pindakaas €1,69 (3 gr eiwitten per sneedje)
Cashewnoten €3,49 (5 gr eiwitten per handje)

Sommige producten koop je per 2 of 3 stuks. Ik ben wekelijks rond de 10 eu kwijt hieraan.

Per kg van je lichaamsgewicht heb je 2 gram eiwit nodig wanneer je intensief sport. Weeg je bijvoorbeeld 62 kg dan heb je 62 x 2 = 124 gr witten nodig.

Wanneer je dus de bovenstaande producten aan je voedingsschema toevoegt en met avondeten ook de nodige eiwitten binnenkrijgt dan kom je al een heel eind en heb je misschien niet eens een eiwitshake erbij nodig :)

Succes!

P.S. Suikers zijn niet goed wanneer je spieren op wilt bouwen omdat het ten koste gaat van al je andere bouwstoffen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kaas, kalkoen, kip en kwark zijn prima eiwitleveranciers.
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Yep, heb je gelijk in. Te snel met antwoorden.
Ik zou gaan voor Aminozuren, zie

Aminozuren, eiwitten na de training
Een niet weg te denken gewoonte is het om na de krachttraining een
eiwitshake in te nemen. Dat is niet helemaal logisch.
Het lichaam heeft zojuist intensief gewerkt, aangestuurd door het
sympathisch systeem (adrenaline en noradrenaline) en dan ineens krijgt
het een totaal andere zware klus voorgeschoteld: het verteren van
eiwitten. Dat wordt aangespoord door een heel ander (parasympathisch)
systeem.

Dan wordt verwacht dat ineens de eiwitten zijn omgezet in aminozuren
en dat die dan onmiddelijk via het bloed naar de spieren trekken.
Het lichaam heeft wel wat anders te doen. En zelfs voor wei-eiwit gaat
dit verhaal niet op: de eerste aminozuren komen na een uur pas bij de
spieren aanzwemmen.

Losse aminozuren
De spieren hebben wel meteen behoefte aan glucose. Dat komt
bijvoorbeeld uit dextrose zelf, maltodextrine, Vitargo of elk voedsel dat
veel koolhydraten bevat (honing, brood, sportdranken).
Er zijn mensen die geen koolhydraten willen gebruiken. Die nemen dan
vaak wei-eiwit in. Beter zou zijn wei-eiwit hydrolysaat, dan zijn er al
meteen losse aminozuren beschikbaar en dan zou het nog beter zijn om
gewoon losse essentiële aminozuren te gebruiken. Die moeten of vlak
voor de training ingenomen worden en/of vlak na de training, met de
koolhydraten.
Voorlopig moet iedereen voor zichzelf uitmaken welke methode het
beste resultaat geeft.

Timing aminozuren
Moeten die aminozuren juist het bloed in komen als de training is
afgelopen, dan kan er ook eiwit ingenomen worden op een tijdstip ruim
vóór het trainen. Eerst even kijken wanneer de aminozuren uit het
gewenste eiwit vrijkomen. Dus: wei-eiwit een uur voor het einde van de
training innemen, calciumcaseinaat 3-7 uur vóór het einde van de
training innemen. De training en spijsvertering hebben natuurlijk wel
invloed op elkaar.

Het lichaam houdt zich later en op een rustiger moment meer bezig met
de opbouw van de eiwitten (lees: de spieren) uit aminozuren. Maar kan
er een geringe winst behaald worden uit koolhydraat-eiwitmengsels, dan
moet zoiets natuurlijk gewoon geprobeerd worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je nodig hebt is Whey ISOLAAT.

die is iets duurder dan andere wheys, maar is veel zuiverder

http://www.mdyshop.nl/p-ultra+pure+whey+900+gram+100+wei+eiwitten-16

http://www.xxlnutrition.nl/whey-isolaat/xxl-nutrition

ps; ga niet 'leven' op die shakes