Kun je afvallen met een dieet waarbij je gewoon avondeten mag nemen?

Ik vroeg me af of er diëten zijn voor mensen die het avondeten gewoon willen nuttigen, maar wel willen afvallen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ja hoor, gewoon netjes op je eetpatroon letten,

Netjes, ontbijt, (erg belangrijk), lunch, en maaltijd
Maaltijd wel jezelf met gewenste hoeveelheid verwennen.
Maar grill het vlees eens ipv dat je het in vette boter bakt bijvoorbeeld.

En de zogenaamde genots tussendoortjes vermeiden.
Zelfs het gebakje van een jarige laten staan.( geen uitzonderingen maken)
Gewoon een appel of komkommer eten, als je toch trek heb.
Ook alcohol vermeiden, evenals als te zoete dranken.
Het best is simpelweg water drinken.

Kort om....wees bewust, met wat je eet...., en genoeg bewegen helpt natuurlijk ook.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

www.gripopkoolhydraten.nl kijk daar maar eens , je kunt daar heel goed afvallen, heb het zelf ook gedaan en s,avonds mag je gewoon eten als het maar binnen het uur is. Er is ook een heel mooi forum met heel veel recepten,
succes ermee.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Waarom moet het binnen een uur zijn? En wat is er slecht aan koolhydraten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Ritsuka, koolhydraten zijn tegenwoordig de grote boosdoener, terwijl het te weinig aan beweging waarschijnlijk de echte grote boosdoener is en mensen die weinig bewegen hebben inderdaad weinig baat bij veel koolhydraten. Iemand die kan verwerken wat die binnenkrijgt hoeft in princiepe geen voedingsgroepen in de ban te doen. Koolhydraat-arme diëten zijn gewoon populair nu en mensen spelen er handig op in. Ik geloof zeker dat een koolhydraat-arm dieet werkt en ik ben blij voor iedereen die zich daar goed bij voelt, maar het is niet de enige manier om succesvol af te vallen. Dat binnen het uur eten wat je wilt heeft geloof ik te maken met de insuline-spiegel, Er zijn nog diëten die zeggen dat je tijdens de maaltijd mag eten wat je wilt, en je hebt dan een half uur tot een uur voor de maaltijd, maar daarna mag je een tijdje niets meer eten of drinken wat koolhydraten aanlevert, zodat je insulinespiegel daalt en je je lichaam de kans geeft om tot vetverbranding te komen, want vetverbranding is niet mogelijk zolang je insuline in je bloed hebt. Dat is in ieder geval de theorie die ik daaromtrend ken, of dat ook de reden is in dit dieet weet ik niet.
Ritsuka
9 jaar geleden
De redenen voor overgewicht en ziektes zijn zeer complex, er is hiet zomaar een boosdoener aan te wijzen. Tegenwoordig worden koolhydraten vaak zwartgemaakt, maar je hebt ze wel nodig.
Minder beweging, minder slaap, meer stress en meer 'gemaksvoedsel' met minder vitamines zijn allemaal factoren die meespelen.