Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom mag je uien niet vacumeren?

Ik wil graag boemboes maken en deze vacuumverpakt invriezen. Maar ik lees overal dat je geen uien en knoflook moet vacumeren en dat zit toch vaak in een boemboe. Waarom is dat? Of kan ik een boemboe wel vacumeren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ui heeft een gemiddelde zuurtegraad en laat die nu erg gevaarlijk zijn voor het ontstaan van de bacterie soorten Clostridium botulinum:
Clostridium botulinum is een gram-positieve anaerobe, sporenvormende, staafvormige bacterie. De bacterie veroorzaakt botulisme.
(Lees meer...)
fremar
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Een boemboe stat bol van de kruiden waar zelfs botulisme geen brood van lust.
Boemboe's staan niet gevacumeerd gewoon buiten koeling of diepvries in de winkel.
Zolang je het invriest maakt het niet uit of je een ui vacumeert of niet. Dus je mag rustig uien vacumeren als je het daarna maar invriest, zo op de plank bewaard wordt het inderdaad een infestatie van bacteriën. Dus maak lekker je boemboe en vries het gevacumeerd in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding