waar val je het meeste van af kwaa voeding behalve minder eten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Anders eten: meer groente en vezels, minder vet en suikers.

Eten om af te vallen Dat niet alle voeding dezelfde werking op het lichaam heeft is bekend. Vooral wanneer je een paar kilo probeert te verliezen is het heel belangrijk om de juiste producten te kiezen, want niet-eten is helemaal geen optie. Wij zetten er voor jou een aantal op een rijtje, die ervoor zorgen dat je extra verbrandt of je jezelf langer vol voelt. Biefstuk Voor vleesliefhebbers natuurlijk een meevaller. Uit onderzoek blijkt dat mensen die veel rood vlees eten sneller afvallen dan mensen die andere producten met dezelfde voedingswaarde aten. Dit komt vooral door de proteïne, dat zorgt dat je vet verliest, maar spiermassa houdt. Spieren verbranden viermaal zo snel als vet. Eieren Twee eieren eten als ontbijt in plaats van een bord muesli, helpt je afvallen en zorgt ervoor dat je meer energie hebt. Eieren zorgen er namelijk voor dat je de hele ochtend geen hongergevoel meer hebt. Daarnaast bevat een ei veel proteïne. Olijfolie Door de vettige zuren in olijfolie voel je je sneller vol. De onverzadigde vetten zijn daarnaast zeer gezond voor je. In Italië krijgt men bijvoorbeeld 40% van hun dagelijkse calorieën binnen door deze vetten, maar doordat dit goede vetten zijn, blijven ze wel prima op gewicht. Chilipoeder Spice it up met chilipoeder. Het voorkomt de groei van vetcellen. Uit onderzoek blijkt dat mensen die chilipoeder gebruiken bij hun eten, 200kj meer per dag verbranden. Soep Uit onderzoek blijkt dat mensen die soep eten voor hun hoofdgerecht meer afvallen. Doordat er weinig calorieën in soep zitten en het wel enorm vult door de hoeveelheid, heb je tijdens de hoofdmaaltijd minder honger en eet je dus minder. Kaas Een recent onderzoek wees uit dat vrouwen die per dag een 48+ kaas aten, meer afvielen dan dames die een kaas met minder vet namen. Volvette producten bevatten geconjugeerd linolzuur, wat het lichaam helpt vet te verbranden. Appels Appels bevatten veel vezels en dit zorgt ervoor dat je jezelf langer vol voelt. Wanneer je dus een appel eet voor het avondeten, zul je minder eten. Soja Ook dit product zorgt ervoor dat er een signaal aan de hersenen wordt gegeven dat we vol zitten en geen eten meer willen. Chocolade Jazeker! De antioxidanten in chocolade zorgen ervoor dat je minder vet produceert. Chocolade met meer dan 70 % cacao hebben de meest antioxidanten. Toegevoegd na 3 minuten: Op onderstaande link staan nog meer producten. http://www.leontien.nl/artikel/670/leontiennl/eten_en_drinken/eten_om_af_te_vallen.aspx

Het komt uiteindelijk toch neer op het aantal kcal dat je binnenkrijgt. Maar wat je het beste kunt proberen is meer groente gaan eten, dan ga je automatisch minder eten van dingen die minder gezond voor je zijn. en probeer zoveel mogelijk zelf te koken, in plaats van kant en klaar dingen die vaak veel zout bevatten. Natuurlijk niet te veel McDonalds of gerelateerde producten, ze zijn wel lekker voor af en toe, maar daarmee heb je niet door hoeveel kcal je binnenkrijgt, en ze vullen niet zo goed. Toegevoegd na 3 minuten: Minder eten is niet altijd de oplossing trouwens. Sommige mensen eten al te weinig, en moeten juist meer gaan eten om de stofwisseling weer beter op gang te brengen en uiteindelijk af te vallen. Het beste kun je een paar dagen precies bijhouden (met een weegschaal voor je porties) wat je eet en drinkt, en dit invullen op een site of app als FatSecret of MyFitnessPal. Dan kun je precies zien of je teveel of te weinig binnenkrijgt, en waar je aan moet werken met vitamines en voedingsstoffen.

Gevarieerd eten is ook belangrijk. Dus niet elke lunch een bak sla maar wissel af.

Zo min mogelijk brood! En suiker, dus zo min mogelijk koolhydraten. Neem bijvoorbeeld in de ochtend i.p.v. Brood: yoghurt, want dat is heel gezond (wel 0 % vet)

Je valt nooit af door het eten of niet-eten van 1 ding. Maar overall gezegd: Waar je het meeste van afvalt is voeding met een hoog vocht%, waar tegelijk weinig of geen suikers of vet in zit. Denk aan groente, heldere soep, maar ook wel gebonden soepen. Het is net hoe je het bekijkt. Gebonden soep is energrijker dan heldere . Maar als je af wil vallen kun je beter gebonden soep eten dan een saucijzebroodje. Zo op het oogeen handig advies: Hoe compacter hoe energierijker. vergelijk bv. bladerdeeg (veel energie) en biscuitdeeg (minder energie). Maar ook producten met veel vezels en in verhouding weinig energie krijgen de voorkeur bij afvallen. Peulvruchten zijn daar het beste voorbeeld van.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100