waar val je het meeste van af kwaa voeding behalve minder eten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.1K
Amadea
10 jaar geleden
Niet meer eten dan je nodig hebt, en daarbij flink bewegen. Ga traplopen, fietsen, touwtje springen, et cetera. Dan val je het meest af.
Z512099
10 jaar geleden
Willen we nog wel bewegen? Vandaag weer gezien: ik met iem. anders de trap op , de 30 anderen met de roltrap naar boven.
Amadea
10 jaar geleden
Als daar ruimte voor is (er geen mensen breed in de weg staan) lóóp ik op de roltrap naar boven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
qua
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een balans van verschillende factoren. Het een gaat niet zonder het andere. Een belangrijk aspect dat vaak vergeten wordt, is dat je voldoende moet ontspannen en slapen. Ga na hoeveel slaap je echt nodig hebt, probeer stressvolle situaties te voorkomen en probeer dingen te doen waarbij je kunt ontspannen.

Het beste antwoord

Anders eten: meer groente en vezels, minder vet en suikers.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Eten om af te vallen

Dat niet alle voeding dezelfde werking op het lichaam heeft is bekend. Vooral wanneer je een paar kilo probeert te verliezen is het heel belangrijk om de juiste producten te kiezen, want niet-eten is helemaal geen optie. Wij zetten er voor jou een aantal op een rijtje, die ervoor zorgen dat je extra verbrandt of je jezelf langer vol voelt.

Biefstuk
Voor vleesliefhebbers natuurlijk een meevaller. Uit onderzoek blijkt dat mensen die veel rood vlees eten sneller afvallen dan mensen die andere producten met dezelfde voedingswaarde aten. Dit komt vooral door de proteïne, dat zorgt dat je vet verliest, maar spiermassa houdt. Spieren verbranden viermaal zo snel als vet.

Eieren
Twee eieren eten als ontbijt in plaats van een bord muesli, helpt je afvallen en zorgt ervoor dat je meer energie hebt. Eieren zorgen er namelijk voor dat je de hele ochtend geen hongergevoel meer hebt. Daarnaast bevat een ei veel proteïne.

Olijfolie
Door de vettige zuren in olijfolie voel je je sneller vol. De onverzadigde vetten zijn daarnaast zeer gezond voor je. In Italië krijgt men bijvoorbeeld 40% van hun dagelijkse calorieën binnen door deze vetten, maar doordat dit goede vetten zijn, blijven ze wel prima op gewicht.

Chilipoeder
Spice it up met chilipoeder. Het voorkomt de groei van vetcellen. Uit onderzoek blijkt dat mensen die chilipoeder gebruiken bij hun eten, 200kj meer per dag verbranden.

Soep
Uit onderzoek blijkt dat mensen die soep eten voor hun hoofdgerecht meer afvallen. Doordat er weinig calorieën in soep zitten en het wel enorm vult door de hoeveelheid, heb je tijdens de hoofdmaaltijd minder honger en eet je dus minder.

Kaas
Een recent onderzoek wees uit dat vrouwen die per dag een 48+ kaas aten, meer afvielen dan dames die een kaas met minder vet namen. Volvette producten bevatten geconjugeerd linolzuur, wat het lichaam helpt vet te verbranden.

Appels
Appels bevatten veel vezels en dit zorgt ervoor dat je jezelf langer vol voelt. Wanneer je dus een appel eet voor het avondeten, zul je minder eten.

Soja
Ook dit product zorgt ervoor dat er een signaal aan de hersenen wordt gegeven dat we vol zitten en geen eten meer willen.

Chocolade
Jazeker! De antioxidanten in chocolade zorgen ervoor dat je minder vet produceert. Chocolade met meer dan 70 % cacao hebben de meest antioxidanten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op onderstaande link staan nog meer producten.

http://www.leontien.nl/artikel/670/leontiennl/eten_en_drinken/eten_om_af_te_vallen.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
alleen 2 eieren als ontbijt? 1 ei is iets van 80 kcal, 160 kcal lijkt mij niet echt een goede hoeveelheid voor een ontbijt.
Ritsuka
10 jaar geleden
en 200 kj is maar 47 kcal, niet echt iets dat veel effect gaat hebben denk ik. maar verder wel goede tips, hoewel de meningen over soja verdeeld zijn
Het komt uiteindelijk toch neer op het aantal kcal dat je binnenkrijgt.
Maar wat je het beste kunt proberen is meer groente gaan eten, dan ga je automatisch minder eten van dingen die minder gezond voor je zijn.
en probeer zoveel mogelijk zelf te koken, in plaats van kant en klaar dingen die vaak veel zout bevatten.
Natuurlijk niet te veel McDonalds of gerelateerde producten, ze zijn wel lekker voor af en toe, maar daarmee heb je niet door hoeveel kcal je binnenkrijgt, en ze vullen niet zo goed.

Toegevoegd na 3 minuten:
Minder eten is niet altijd de oplossing trouwens. Sommige mensen eten al te weinig, en moeten juist meer gaan eten om de stofwisseling weer beter op gang te brengen en uiteindelijk af te vallen.
Het beste kun je een paar dagen precies bijhouden (met een weegschaal voor je porties) wat je eet en drinkt, en dit invullen op een site of app als FatSecret of MyFitnessPal.
Dan kun je precies zien of je teveel of te weinig binnenkrijgt, en waar je aan moet werken met vitamines en voedingsstoffen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
hoe bedoel je 'om eerlijk te zijn tegen jezelf' ?
als je alles invult, kun je het toch heel duidelijk zien? en de meeste mensen eten wel aardig regelmatig per dag, vaak wel met ontbijt en lunch in elk geval.
Gevarieerd eten is ook belangrijk. Dus niet elke lunch een bak sla maar wissel af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo min mogelijk brood! En suiker, dus zo min mogelijk koolhydraten. Neem bijvoorbeeld in de ochtend i.p.v. Brood: yoghurt, want dat is heel gezond (wel 0 % vet)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je valt nooit af door het eten of niet-eten van 1 ding. Maar overall gezegd:
Waar je het meeste van afvalt is voeding met een hoog vocht%, waar tegelijk weinig of geen suikers of vet in zit. Denk aan groente, heldere soep, maar ook wel gebonden soepen.
Het is net hoe je het bekijkt. Gebonden soep is energrijker dan heldere . Maar als je af wil vallen kun je beter gebonden soep eten dan een saucijzebroodje.
Zo op het oogeen handig advies: Hoe compacter hoe energierijker. vergelijk bv. bladerdeeg (veel energie) en biscuitdeeg (minder energie).
Maar ook producten met veel vezels en in verhouding weinig energie krijgen de voorkeur bij afvallen. Peulvruchten zijn daar het beste voorbeeld van.