Wat moet je eten om dikker te worden?

Ik ben een meisje van 14 jaar en weeg 40 kg maar ik moet minimaal 47 kg wegen maar wat ik ook eet ik word geen gram dikker.

Weet jij het antwoord?

/2500

Begin eerst maar eens met drie maal per dag te eten. Lekkere bruine boterhammen met kaas, veel fruit, glaasje melk en bij het avondeten veel pasta nemen, of de aardappels niet laten staan. Dan word ook jij dikker! Maar forceer niets, want als 47 kg gemiddeld is voor je leeftijd, dan zijn er altijd mensen die er wat onder zitten, van nature. Maar 42 of 43 zou toch moeten kunnen.

Eigenlijk kan je daar het beste voor naar een diëtiste, die zijn er niet alleen om af te vallen, maar ook om aan te komen. Eigenlijk helpen ze met allerlei voedings-vraagstukken. Zij stellen dan een pakket samen van dingen die je moet eten. Zou ik gewoon doen, weer een beetje reserves opbouwen enzo. Je huisarts kan je doorsturen. Succes.

Ga, als je dat al niet doet, in de eerste plaats gezond eten. Dat betekent minimaal drie maaltijden per dag met volwaardig voedsel. Wees terughoudend met fabrieksliflafjes waar veel lege calorieën in voorkomen. Neem liever wat fruit of noten als tussendoortje dan candybars of mueslirepen. Ga je in ieder geval niet volstoppen met junkfood, zoals patat, hamburgers of milkshakes. Dat zijn misschien wel dikmakers maar dikke mensen die zich vooral daarmee voeden zijn in feite ondervoed. Het is heel belangrijk dat je voldoende van de vereiste voedingsstoffen binnenkrijgt. Daar voel je je het beste bij waardoor ook je eetlust op peil blijft. O ja, vergeet niet wat aan lichaamsbeweging te doen.

Onthoud ook dat je lijf zich nog aan het ontwikkelen is. Als die 47 kilo een gemiddelde is, kan het ook zomaar zijn dat je daaronder zit. Probeer zo gezond en zo regelmatig mogelijk te eten (en te bewegen!) en vraag inderdaad advies aan een diëtist, die kan waarschijnlijk ook inschatten of je 'aan de magere kant bent' of echt _te_ mager.

Ha, die Smarty; Als jongen van achttien woog ik 75kg bij 1m96; beetje weinig naar mijn smaak. Omdat ik op gezonde wijze wat steviger en sterker wilde worden ben ik intensief gaan zwemmen, fietsen en in de sportschool wat met ijzer smijten. Dan komt de eetlust vanzelf: ik at in die tijd per dag zo'n vijftien sneetjes bruin volkorenbrood met kaas, vleeswaren of pindakaas, twee flinke bakken yoghurt met muesli, ten minste twee borden warm eten en dronk ongeveer een liter melk. Snoepen deed ik eigenlijk helemaal niet. Binnen een jaar was ik twintig kilo aangekomen zonder verhoging van mijn vetpercentage. Dertig jaar later is daar nog tien kilo bij, maar niet meer met dat mooie lage vetpercentage. Je moet het dus wel in de gaten blijven houden....

Of je echt te licht bent is ook afhankelijk van je lengte. Mensen verschillen in alles dus ik zou me niet te veel vasthouden aan de zg. 'normen'. Als jij je goed voelt in je lijf is dat belangrijker dan wat de weegschaal/dokter zegt. Ik zou pasta en aardappelen eten, en de suiker- en fabrieksvette producten laten staan. Enne...je bent nog in de groei, je wordt vanzelf zwaarder!

ik heb hetzelde probleem eet bij elke maaltyd een schep extra op die manier kom je 1 a 2 kilo per maand aan Toegevoegd na 54 seconden: ik ben een jongen

heb, ik ben 16 en heb precies hetzelfde probleem, ik weeg net iets meer dan jij en ben bij een dietiste, als je wilt kan ik je wat tips mailen.. alvast 1 advies: ga in ieder geval geen extra vette ongezonde dingen eten omdat je aan wilt komen, zoals extra veel en vaak slagroom eten of taart en gevulde koeken. en ga alleen aankomen wanneer je het zelf wilt/last hebt van je 'magerheid'. niet omdat je 46 kg moet zijn volgens je leeftijd. succes en zet 'em op! volhouden, want aankomen is moeilijker dan afvallen, maar het kan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100