Inuit (heten ze eigenlijk) eten wel wat plantjes maar een andere bron van vitamine C (want daar gaat het vooral om) zijn de organen van de dieren die ze eten. Zeehondenhersenen bevatten bijvoorbeeld vitamine C en de huid van beluga walvissen (muktuk) zelfs behoorlijk wat. Ga je daar een poosje logeren dan moet je dus wel hun eetgewoonten overnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt jummie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm, ik neem dan wel gewoon een pot vitaminepillen mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Traan, heel veel levertraan, bij liters tegelijk,laxeert ook prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vieze varkens worden niet vet! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lees ook eens het boek van Barry Lopez over de Noordpool.

Andere antwoorden (2)

Omdat ze zich voornamelijk voeden met zeedieren, die weer van plankton leven. En in plankton zit zo ongeveer alles aan vitaminen wat een mens nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij kan het niet proberen, maar als je nooit groente eet, veranderd de stofwisseling van je lichaam. Zo heb je geen groente nodig, omdat je die niet krijgt.
Ik heb een film gezien over een jongen die van zijn moeder geen gebakken producten mocht eten. Dus geen brood, vlees, enz. En hij was gezond. Zijn lichaam heeft zich aangepast. Maar als hij nu een stukje brood eet, dan wordt hij heel ziek. Zijn lichaam kan dat niet aan.
Ze zijn er dus aan gewend.

Eskimo is trouwens een scheldwoord. Ze noemen zichzelf Inuit. Eskimo betekend rauwvleeseter.