Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de wetgeving omtrent kaas presenteren in een koelvitrine?

Verschillende soorten kaas heb ik uitgestald voor verkoop in een kleine koelvitrine. Bij sluit gaat het afgedekt terug in een grotere koeling. Deze kazen zijn dus altijd gekoeld. Wat is de regelgeving qua het registreren van dit proces?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

*Elke dag koelvitrine de temperatuur borgen op lijst, mag niet boven 7°C uitkomen.
*Daarnaast 1x per jaar warmste punt bepaling (vitrine in 9 denkbeeldige vakken verdelen, elk vak de temperatuur meten, opschrijven, voortaan op het warmste punt elke dag bovenstaande temperatuur meting doen).
*etiket moet kloppen: naam, bewaartemperatuur, ingrediënten/allergenen lijst, prijs.
Dit zijn de regels die wij hanteren in de supermarkt. Ik weet niet of het nog uitmaakt dat je ze er elke dag weer uithaalt. Ik denk dat je voor specifieke werkwijze beter even op nvwa kan kijken, zie link, per sector.

https://www.nvwa.nl/onderwerpen/hygienecodes-haccp/hygienecodes-per-sector
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zie dat ik qua etikettering nog wat zaken vergeten was, maar je kan het nazoeken via de link.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding