Is het goed voor je om elke dag cup-a-soup te drinken? En elke dag magnetronmaaltijden te eten?

Ik vroeg me af of het goed voor je is om elke dag één pakje cup-a-soup te drinken, dus 175 mL (4 uur cup-a-soup :P) en of het goed voor je is om elke dag een magnetronmaaltijd te eten, als avondeten? En als je dat zou doen, welke soort magnetronmaaltijd zou dan het beste voor je zijn? Een stoommaaltijd (geen gaatjes in de folie prikken) of eentje waar je gaatjes in het folie moet prikken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou niet weten waarom je niet elke dag een cup a soup kunt drinken.Als jij dat lekker vindt waarom niet.Tegenwoordig heb je ook cup a soup waar minder zout in zit.En je moet goed de etiketten lezen op het pak wat er allemaal inzit.Magnetronmaaltijden elke avond eten tja dat vindt ik een ander verhaal.Ook hier goed naar het etiket kijke, en ook wat erin zit.En wat voor toevoegingen erin zitten.Er zijn hele volksstammen die elke avond een magnetronmaaltijd eten.Volgens mij maakt het niet zoveel uit met de gaatjes prikken.

Over in hoeverre cup-soup gezond is weet ik niet erg veel. Wel is het zo dat in kant en klaar magnetronmaaltijden heel veel toegevoegde suikers, zouten en andere dingen zitten ( dit om de smaken te behouden en bijvoorbeeld een product langer houdbaar te maken), deze toegevoegde stoffen zijn natuurlijk niet slecht voor een keer of 2 maar als je deze echt elke dag gaat nuttigen kan dat nooit goed zijn voor je lichaam. Het beste is natuurlijk om gewoon elke dag vers te koken, dan weet je wat je eet en wat er allemaal in zit.

het voornaamste punt waar je tegenaan loopt bij het drinken van cup-a-soup is het zoutgehalte. een goede richtlijn voor de dagelijkse inname aan zout is 6 gram. wat ongeveer neer komt op minder dan 0.5 gram zout per product. de magnetronmaaltijden zijn minder gezond dan vers voedsel omdat het voedsel vaak een te hoge temperatuur bereikt. hierdoor komt afbraak van eiwitten, vetten of koolhydraten, verlies van vitaminen, mineralen en anti-oxidanten vaak voor. echter alleen de hitte is hier verantwoordelijk voor, de magnetronstraling zelf is niet schadelijk voor voeding

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100