Waarom is witte chocolade geen chocolade?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.1K
ronron1212
6 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_chocolade

Antwoorden (2)

Omdat witte chocolade geen vaste cacaobestanddelen bevat. Tijdens het productieproces van witte chocolade worden de donkergekleurde vaste bestanddelen van de cacaoboon gescheiden van het vet (cacaoboter), net als bij melk- en pure chocolade, maar die bestanddelen worden later niet weer samengevoegd.

Toegevoegd na 2 uur:
Hierdoor mist witte chocolade de antioxidanten en andere stoffen die karakteristiek zijn voor melk- en pure chocolade, zoals thiamine, riboflavine, theobromine en fenylethylamine. Vaak worden de smaak- en geurstoffen uit de cacaoboter verwijderd om de sterke smaak ervan te verminderen.
SimonV
6 jaar geleden
Witte chocolade is gemaakt van cacaoboter. Dat is alleen de olie (vet) uit de cacaoboon.

De gewone "échte" bruine chocolade bevat ook het cacaopoeder van de boon.

In de witte chocolade ontbreekt dus een bestandsdeel t.o.v. de echte chocolade.