Tomaatjes langer laten weken...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je een goede kwaliteit zongedroogde tomaten koopt zit daar niet veel tot geen zout in. Anders moet je zelf eens proberen tomaten te dropen op de volgende manier:
Je neemt zeer rijpe tomaten die je in dikke plakken snijdt, deze leg je dan op een bakplaat en zet je in een oven die je op een 70 tot 80 graden Celsius laat opwarmen met de deur op een kier zodat het vocht weg kan. Op deze manier laat je de tomaten dan drogen tot het peil dat je zelf wil. Als je wil kan je er wat kruiden overstrooien, zoals peper een weinig muskaatnoot, enzomeer dit moet je zelf maar uitzoeken wat je zelf lekker vindt. Basilicum is een aanrader, dit doe ik meestal.