Van welke groente of fruit groei je het snelst?

Wij zijn met een onderzoek bezig over groente en fruit maar we hebben nog geen antwoord op deze vraag...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
24.6K
Amadea
7 jaar geleden
Als je met groeien dik worden bedoelt: energierijke. Dus onder andere bananen, druiven, avocado's, olijven.
Erna55
7 jaar geleden
Omdat je niet harder gaat groeien van een speciale groente of fruit.
Je groeit het hardst wanneer je gezond leeft, gevarieerd eet en voldoende slaapt.
Ritsuka
7 jaar geleden
die groente of fruit bestaat niet. het gaat om de combinatie van voedingsstoffen die gezonde en gevarieerde voeding levetrt.

Het beste antwoord

Voeding kan invloed hebben op groei, daarom is gezond eten essentieel. Het verschilt met de leeftijd wat kinderen nodig hebben om te groeien en welk voedsel hiervoor nodig is. Variatie in groente- en fruitsoorten is van belang om van alle belangrijke vitamines, mineralen en andere voedingsstoffen voldoende binnen te krijgen.

Vitamines zijn chemische verbindingen die van nature voorkomen in onze voeding. Het lichaam maakt vitamines niet of onvoldoende zelf, maar ze zijn onmisbaar voor het lichaam tijdens de groei en bij een goed functioneren van het lichaam. Mineralen zijn net als vitamines stoffen die in kleine hoeveelheden voorkomen in eten en drinken. Ze zijn onmisbaar voor een goede gezondheid en normale groei en ontwikkeling.

Als een kind wat klein is, maar verder gezond, dan hoeft er niets extra’s te worden gedaan. Zorg voor gezonde voeding, veel beweging, en voldoende aandacht en begrip.
Het heeft geen zin om het kind extra veel eten te geven. Daardoor zal het niet harder in de lengte gaan groeien. Het kind moet worden gestimuleerd om veel te bewegen, elke dag minstens een uur.

Van belang is wel het binnenkrijgen van voldoende:
- calcium, dat zit in zuivel en groene groenten. Het zorgt voor de groei van je botten.
- vitamine D, dat zit in vis, alfalfa of paddenstoelen, en krijg je door genoeg in de zon te zijn. Vitamine D is goed voor botgroei en spiergroei bij kinderen.
- eiwitten, uit vlees, eieren, tofu of peulvruchten. Eiwitten zijn essentiële bouwstenen die het lichaam nodig heeft om te groeien.
- zink, dat zit in oesters, chocolade, pinda's, eieren, erwten, en asperges. Een zinktekort kan de groei bij kinderen remmen.
Amadea
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sowieso fruit want daar zitten de meeste calorieën in. Mijn gevoel zegt bananen want dat vult lekker.