Ik ben bezig met afvallen, maar heb een probleem!

Nou ik ben nu zo ongeveer 4 weken bezig en ben 3 kilo afgevallen! maar elke keer als ik zo goed bezig ben hou ik het op een gegeven moment niet meer vol en krijg ik zin in lekkere dingen zoals chips en koekjes enzo! wat kan ik het beste doen zodat ik het langer vol kan houden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je zelf een huis hebt kun je dat zelf bepalen. Ik zou kiezen voor een verwendag. Vrijdagavond een keer lekker eten maar dan alleen op vrijdag. Niet helemaal vol proppen, maar gewoon EEN bakje chips dus niet de hele zak leegvreten. Of een lekkere pasta. En ga elke keer voor de spiegel staan dan zie je hoe vervelend het is dat je te dik bent. Klinkt gek maar dat werkt motiverend.

je kan suikervrije snoepjes eten of anders fruit

Door niet te strak te lijnen,dan heb je ook minder kans op jojoen. Verder als je dan n keer zondigt, geniet er van. Niet gauw in je mond proppen zodat niemand het ziet, maar echt proeven. En kies dan ook iets lekkers uit, zoals n keer volle chocola ipv een af ander mager namaakseltje

Als je trek krijgt, eet dan een appeltje of een ander stukje fruit. Verder is het niet nodig om jezelf alles te ontzeggen wat je lekker vindt. Je mag best af en toe een koekje, een stukje chocola of wat chips. Koop een klein reepje, en koop minizakjes chips i.p.v. een gezinszak. Als je dat doet houd je het langer vol. Water drinken i.p.v. frisdrank. Eigen ervaring.

dit heb ik ook mijn oplossing was naar mijn werk fietsen daardoor viel ik langzaam af ookal at ik veel je kunt je sporturen aanpassen aan je eetgewoonten

Klopt. Je gaat en te snel en je bent riskant bezit om je te beperken tot caloriearme voedingsmiddelen. Als je wilt afvallen, en dat doe je op jouw leeftijd bij voorkeur alleen bij een duidelijk overgewicht en begeleid, dan moet je proberen vet kwijt te raken. Bij meer dan een halve kilo per week is het risico enorm groot dat je vooral spierweefsel verbrandt. Dat zal toch niet de bedoeling zijn? Caloriearme voeding bestaat uit meestal uit vet- en meestal ook eiwit- en koolhydraatarme voedingsmiddelen met veel chemie en vulmiddelen die de honger niet stillen, sterker, honger veroorzaken. Dat hou je inderdaad een paar weken vol om je vervolgens met overgave op lekkere dingen te storten. De oorzaak is dat je met die doodgeraffineerde light spullen tekorten oploopt. Het lichaam vraagt toch om die vitamines en spoorelementen door je hongerig te voelen. Geraffineerde koolhydraten laten de insulineproductie op hol slaan met eveneens honger tot gevolg. Beter kun je beginnen om alle geraffineerde koolhydraten zoals suikers, frisdranken, vruchtensappen, koekjes, witbrood, rijstwafels, chips, etc. te laten staan. Neem in plaats daarvan volkorenbrood met een extra eitje, vervang alle andere graanproducten ook door volkorenvarianten en neem als tussendoortje een stukje kaas, worst, vis, ei of een handje nootjes. Dat is allemaal erg calorierijk per 100 gram maar het lukt je veel beter om daarmee op tijd te stoppen waardoor je uiteindelijk veel minder calorieën binnenkrijgt.

Je eet dan eigenlijk voor een reden. En dat is niet de lekkere trek, maar een andere psychische reden. Onderzoek eens bij jezelf wat het eten je geeft en waarvoor je uit de weg wilt gaan. Leer van jezelf waarom je mentaal aan het eten wilt en gaat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100