Hoeveel metaal krijgt een gemiddelde Nederlandse volwassene binnen via het bestek?

Ons bestek is vaak van metaal. Bestek slijt door het te gebruiken, ook als die slijtage per maaltijd niet zichtbaar is. Dat betekent dus dat we metaal binnenkrijgen dat afkomstig is van het bestek.

Om hoeveel metaal gaat het, naar schatting, voor de gemiddelde Nederlandse volwassene? Bijvoorbeeld per jaar.

7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een gemiddelde Nederlandse volwassene krijgt ongeveer 2,5-3,5 milligram metaal binnen via het bestek. Dit is afhankelijk van het type metaal dat in het bestek zit. Het meest voorkomende metaal in bestek is roestvrij staal.
Bronnen:
4 maanden geleden