Ik kan ontzettend veel eten zonder misselijk te worden. hoe kan dit?

Ik heb geen overgewicht maar als ik zou willen kan ik de hele dag dooreten. Op gegeven moment heb ik dan geen honger meer maar "vol"zit ik NOOIT!! Gisteravond had ik bijv. 8 pannenkoeken gegeten, een uur later 3 boterhammen met pasta en een halve rol koekjes! En nog steeds kon ik dooreten. Hoe kan dit ? en hoe kom ik er vanaf? ben echt bang om dik te worden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud ben je? Het kan namelijk zijn dat je in de puberteit zit en dat je groeispurt eraan komt.
Ritsuka
12 jaar geleden
je kunt dit niet eeuwig volhouden, dus probeer jezelf wel aan te leren om je een beetje aan de porties te houden.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Waarom zou je misselijk worden van veel eten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken dit probleem. Ik heb ook nooit het gevoel dat ik vol zit.

Antwoorden (2)

Bij mensen met overgewicht is bekend dat veel van hen ook geen gevoel van verzadiging ervaren als ze 'vol' zitten. Mogelijk lijd jij aan hetzelfde 'euvel'. Dat is deels wel te trainen, door langzaam en bewust te eten, en jezelf steeds na een paar happen eten, of te vragen hoe vol je eigenlijk zit. Langzaam eten helpt sowieso om beter te voelen of je nu genoeg hebt gehad of niet.

Tegelijk ben je blijkbaar gewend om vrij veel te eten, en daardoor raakt je maag daar ook aan gewend. Gewoon minder gaan eten, en je maag krimpt weer en zal eerder dat signaal afgeven. En tenslotte: nuchter blijven denken. Je kunt wel het idee hebben dat je nog niet vol zit, maar als je 8 pannenkoeken hebt gegeten, weet je best dat je geen drie boterhammen meer nodig hebt. Je kunt ook zélf op die rem gaan staan natuurlijk, ook al ervaar je die rem niet van binnenuit. Gewoon blijven nadenken dus, en niet meer eten dan gezond voor je is.

Toegevoegd na 24 minuten:
Overigens: als dit een 'nieuwe' klacht is, min of meer plotseling ontstaan, dan is het verstandig om je huisarts te consulteren. Bepaalde medicatie, een schildklierprobleem, een probleem met maag, darmen of bijvoorbeeld een sluimerende infectie, kunnen zorgen voor een grotere eetlust dan normaal. Meestal is er geen lichamelijke oorzaak, maar het is wel verstandig om dat uit te laten sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je misschien een lintworm? Wanneer je besmet bent met een lintworm kan je bij wijze van spreken dubbel zoveel eten. De worm eet immers mee. Met de juiste medicatie raak je er makkelijk vanaf.