Hoe kan het dat ik nog amper afval?

Ik ben een meisje van 17 jaar oud, 163 m en momenteel +-56 kg.
Ik heb sinds 2 jaar de eetstoornis NAO (combinatie van anorexia en boulimia). Momenteel zit ik in de 'anorexia-fase' en vind ik letterlijk elke calorie teveel. 3/4 maanden geleden woog ik 49 kg na een periode van te weinig eten (ik viel toen per dag ong 0,3 kg af). Na een periode van heftige eetbuien, dankzij m'n depressie, woog ik 3 maanden later 61 kg.. Momenteel heb ik me dus herpakt en ik ben nu, 2/3weken verder 56 kg. Ik eet elke dag onder de 500 kcal en soms zelfs onder de 300 kcal. Tot mijn grootste frustratie val ik de laatste week (terwijl ik amper iets eet en veel sport) elke dag maar 0,1 kg af?!! Nu weet ik dat de spaarstand bestaat, maar ik ben pas weer ong. 2 weken aan lijnen, hoe kan dit dan?? Zou iemand me kunnen vertellen wat ik moet doen om hier uit te komen?
Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Meer gaan eten. En naar de psychiater.
Erna55
7 jaar geleden
Je hebt een eetstoornis. Je eet minder dan 500 tot 300 kCal per dag. Je noemt het dat je je " herpakt" hebt. Maar je NOA speelt weer heftig op.
Neem contact op met je behandelaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb nu langer dan een half jaar weer een psycholoog, en sinds een paar weken geleden ben ik doorgestuurd naar Virenze Riagg. Ik krijg nu cognitieve gedragstherapie. Hulp heb ik dus genoeg!
Ivana
7 jaar geleden
Jawel, maar die hulp zal dus moeten eiden tot een betere leefstijl, anders is het geen hulp. Met deze vragen moet je echt bij je behandelaar terecht. Wij kunnen echt niet constructief met je aan de gang.
Ik wens je veel gezond verstand, dat is wat ik je wel toewens.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is belangrijk dat je je hulpverlener vertrouwt en dat je je prettig bij haar/hem voelt.
Ik begrijp uit je vragen en reacties dat dat niet helemaal het geval is.
In dat geval is het een goed idee, om in overleg met je ouders/verzorgers en hulpverlening op zoek te gaan naar een hulpverlener/instantie waar je dat gevoel wel bij hebt.
Je moet je niet belemmerd voelen volledig mee te werken, dat werkt averechts.

Het beste antwoord

Omdat jij nu een gewicht hebt dat goed voor jouw lichaam is. Het is een duidelijk teken dat je moet stoppen met veel te weinig voeding tot je te nemen. Hopelijk ga je uiteindelijk begrijpen dat een mens veel beter in haar vel zit wanneer ze gewoon normaal eet, dan kan je weer genieten van alles wat lekker is.
Amadea