Kan elke avond naar de mac gaan zorgen voor schade aan organen?

Ik weet dat je er dik van wordt, maar dat is opzich niet erg. Ik eet elke avond rond 23:00 een McChicken, 9 Kipnuggets met Cola. De eetlust komt deels door de Mirtazapine die ik gebruik en mijn stemming die al 2jaar down is.

Maar kan dit eetgedrag zorgen dat er schade aan mijn organen komt omdat ik dus nog zo laat eet?

8 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
8 jaar geleden
tijd van eten maakt in principe niet zoveel uit (simpel gezien), zolang het je nachtrust maar niet verstoord.
Amadea
8 jaar geleden
Waarom geen boterham met pindakaas ervoor in de plaats? Elke avond de deur uit om zoveel geld uit te geven aan fastfood is volgens mij niet normaal....
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Volgens mij valt de schadelijkheid van de McChicken en de 9 Kipnuggets nog wel mee. De suiker in de cola is echter een killer, op de lange termijn.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik weet niet of je de documentaire "supersize me" kent. Dat gaat over een man die een maand lang alleen maar op Mc Donalds leeft. De afspraak: "als het niet op het menu staat bij Mc Donalds, mag hij het niet eten." Dat is natuurlijk iets anders dan dat jij doet. Maar er komt ook een stukje met een man in voor die al jaren ELKE dag een big mac koopt. Als ik die man zie dan denk ik...ach het kan kennelijk geen kwaad. Maar ik weet natuurlijk niet of die man ectra sport of minder ander eten neemt om te compenseren. https://youtu.be/jAnCOHCVjyU
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je stemming niet zo best is is het juist raadzaam om voor volwaardige voeding te zorgen, zodat je lichaam bepaalde stofjes gaat aanmaken die je helpen om je beter te voelen. Tryptofaan in de voeding helpt om serotonine aan te maken. Dit verbetert je stemming en helpt de eetlust te reguleren.
Gefrituurde producten verstoren juist de hormoonhuishouding en de insulinewerking en cola werkt nogal verzurend om je lichaam, waardoor je voedingsstoffen slechter opneemt.
https://www.leontien.nl/artikel/2198/leontiennl/eten_en_drinken/eet_je_huid_mooi.aspx
https://www.fit.nl/voedingssupplementen/aminozuren/werking-tryptofaan
Dus af en toe snacken moet kunnen maar elke avond lijkt me minder verstandig.

Antwoorden (3)

Nee, je loopt geen schade op aan je organen. Als dat zo was zou de warenwet McDonalds verbieden.
En dik word je alleen als je te veel eet. Dat is niet afhankelijk van wát je eet.
8 jaar geleden
Het is wel mogelijk. Een man uit de documentaire "supersize me" heeft een maand lang het hele menu geprobeerd (in New York) en als ze vroegen voor een xl/xxl menu moest die dat nemen. Zijn artsen adviseerde hem om vroegtijdig (na 3 weken volgens mij) te stoppen, hij ging door. Hij moest daarna een speciaal dieet volgen omdat zijn nieren zo heftig waren aangetast. Wat er ook zal gebeuren dat je zeer snel/veel gaat aankomen.

Dus raad je het heel erg af om dit na te doen, überhaupt is het verstandiger om normaal eten te consumeren

Toegevoegd na 1 minuut:
En je zal niet de enige zijn die eet vanwege een "down feeling". Probeer dit op te lossen, desnoods met een psycholoog/psygiater.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
het is wel een verschil tussen wat kipnuggets eten en zoals hierboven gezegd 5000 kcal aan fastfood elke dag te eten
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Hij kreeg last van meer dingen. Zijn lever werd aangetast. De arts zei dat hij verschijnselen kreeg die alcoholisten ook hebben. Daarbij werd hij depressief en voelde hij zich weer goed als hij weer Mc Donalds voer ging eten. Ook ging zijn seksleven eraan kapot en had hij geen energie meer. Maar dat was na een maand ALLEEN op Mc Donalds leven, wat ik ook in mijn reactie aangaf. Stond het niet op het menu bij de mac dan mocht hij het niet eten. Hij had 11 maanden nodig om zijn lichaam weer op het oude pijl te krijgen. (Hoe zin vrouw leeft vind ik trouwens ook niet gezond met haar groente fetisj) Maar die man die elke dag een big mac koopt lijkt me er niet erg onder te lijden.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Don Gorske heet die vent.
Kan helaas geen NL artikel over hem vinden. Zat in 2013 op het record van 26.000 Big Mac's http://www.examiner.com/article/exclusive-fast-food-lover-don-gorske-discusses-life-after-26-000-big-mac-s
Als jij al mirtazapine gebruikt tegen depressie, is het juist belangrijk om je levensstijl aan te passen. Gezonder eten draagt ook bij aan herstel van depressie!