Beïnvloed het drinken van alcoholische dranken, tijdens het eten, de opname van voedingsstoffen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Poet
9 jaar geleden
Afslanken door extra drank te gebruiken. Zou geniaal zijn! Ben benieuwd naar de antwoorden...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, het "2 flessen wijn per dag" dieet! ;-P

Antwoorden (1)

Ja, en wel op twee manieren.
Ten eerste zijn alcoholische dranken eetlustopwekkend/ eetlustbevorderend. Dit geldt voor alle alcoholische dranken. Als je bij (of voor) het eten iets drinkt, ben je geneigd om meer te eten. Dus zul je meer voedingsstoffen opnemen dan wanneer je geen alcohol had gedronken en minder zou hebben gegeten.

Ten tweede is vooral wijn (maar ook bier) behoorlijk zuur en zij kan daardoor helpen om lastig verteerbare bestanddelen in je voedsel (naar men zegt, vooral vetten en eiwitten) wat beter verteerbaar te maken. Het is niet voor niets dat vele volkeren uit de gebieden waar wijn gedronken wordt, die wijn vooral bij het eten drinken.

Of het drinken van alcohol gezond is, daarover verschillen de meningen heel sterk, maar over het algemeen is men het wel over eens, dat iets drinken bij het eten gezonder is [respectievelijk minder slecht is] dan iets drinken zonder iets te eten; ook al omdat de alcohol verdund in je maag komt, omdat je er iets bij eet.