Nee, daar is onze maag niet op berekend. Wij kunnen het niet verteren ons maag-darmstelsel zou dan veel groter moeten zijn
9 jaar geleden
Je kunt het eten maar niet verteren. Het is daarom niet verstandig om het te eten.

Wel kun je op gras kauwen en vervolgens de sappen uit het gras inslikken.
Krijg je toch wat mineralen binnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat kan men eten. Als je het lang genoeg zou fijn kauwen. Wel is het heel moeilijk verteerbaar omdat de cellen zijn omgeven door celluloce. Dus zal je daardoor heel lang moeten kauwen waardoor de celwanden worden beschadigd zodat de inhout van de cellen naar buiten kunnen komen. Hoe jonger de grassprieten zijn hoe makkelijker, of minder moeilijk het zal zijn, te vergelijken met jonge mais die zeer zacht is. Maar dit is in de veronderstelling dat we het rauw opeten, maar men kan altijd het gras koken waardoor de celwanden worden kapot gekookt, daarna kan men de cellulose er uit filteren. Als je dan de smaak nog moogt dan kan je daar een soort van soep maken. Dit kan soms nuttig zijn in overlevingsomstandigheden.