Moeten we 2 ons groente per dag binnenkrijgen of is het een gewoon een verhaal om meer te kunnen verkopen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het eten van voldoende groente en fruit is belangrijk, want ze leveren ons lichaam veel belangrijke voedingsstoffen zoals vitamine C, caroteen (hier maakt je lichaam vitamine A van), foliumzuur, ijzer, chroom, magnesium en kalium. Deze stoffen heeft ons lichaam nodig om goed te kunnen functioneren. Daarnaast bevatten groente en fruit veel voedingsvezels. En die hebben een positief effect op de werking van de darmen, op de verzadiging en op de handhaving van de bloedsuikerspiegel. De verzadigende werking werkt positief bij het voorkomen of verhelpen van overgewicht. De hoeveelheid is belangrijk, maar let ook op variatie Om voldoende van alle vitamines en mineralen binnen te krijgen, heb je 200 gram groente en 2 stuks fruit nodig. Daarnaast is het belangrijk om goed te variëren met alle soorten. Ze bevatten namelijk allemaal weer andere hoeveelheden voedingsstoffen. Zo bevatten wortelen veel caroteen, kiwi’s veel vitamine C, spinazie veel ijzer, aardbeien veel foliumzuur en pruimen veel vezels. Hoeveel is 200 gram groente? Oké, je wilt 200 gram groente eten op een dag, maar het is natuurlijk niet zo handig om telkens je groente te moeten wegen. Daarom is het handig als je weet dat 1 opscheplepel ongeveer 50 gram is. 4 opscheplepels is dus 200 gram. Van groente die veel slinkt bij het koken, zoals andijvie en spinazie, heb je rauw ongeveer de dubbele hoeveelheid nodig. 200 gram, per groentesoort (ná bereiding): -3 stronkjes witlof -1/3 bloemkool -1/2 stronk broccoli (inclusief de stronk zelf) -3 middelgrote tomaten -1 bakje champignons (slinkt een beetje door bereiding) -6 flinke asperges -2 middelgrote uien -1 kleine courgette. Dit is dus niet bedoeld om de verkoop en omzet te laten stijgen, maar om mensen ervan bewust te maken, hoe goed groenten en fruit voor de gezondheid zijn.

Bronnen:
http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/eten...

2 ons groente is echt het minimum dat je zou moeten eten. Zonder dat is het erg lastig om aan je benodigde hoeveelheid vitamines en mineralen te komen die je nodig hebt op een dag. En zo heel duur is groente en fruit niet hoor.

Er 'moet' niets. Groenten zitten vol met vitamines en mineralen, het is dus gezond. Maar je kunt groenten vervangen door ander eten, in het bijzonder door vlees en/of fruit (die zitten ook vol vitamines en mineralen, met name vlees is volledig voedsel). Sommige groenten geven buikklachten, een reden om die groenten niet te eten als je daar last van hebt en te vervangen door iets anders, zie link hieronder

Bronnen:
http://www.med.monash.edu/cecs/gastro/fodm...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100