Ik heb een tofu blok liggen die al 20 dagen is vervallen, kan het kwaad als ik deze nog zou opeten?

Beste mensen,

ik heb nog een tofu blok liggen van 325 gram (ongeopend en in verpakking) die al 20 dagen vervallen is (vervaldatum 29/07/2013);

Ik heb het pas laat gemerkt dat het vervallen is en deze ligt al een hele tijd in de koelkast;

In plaats van het meteen weg te gooien vroeg ik mij af of deze nog wel goed zou zijn om te consumeren en/of er risico's aan verbonden zijn?

Ik voeg alvast een foto toe in bijlage, ben benieuwd naar de antwoorden...

Groetjes

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
17.2K
bamibal
10 jaar geleden
Voor de prijs van 99 cent zou ik het risico niet nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat niet alleen om het geld maar ook omdat het zonde is om onnodig eten weg te gooien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Al zou het nog 20 dagen goed zijn, ik zou het nog niet eten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Freek94, vast omdat je het niet lust.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad :)
Verder was het geen zinvolle reactie op de vraag, maar om dan toch wat nuttigs te zeggen: Nee, ik zou het zeker niet eten als het 20 dagen over datum is. Waarom? Omdat het 20 dagen ouder is dan de bedoeling is.

Antwoorden (2)

Ik zou dit product niet meer eten. Een paar dagen kon nog, maar dit is bijna een maand, en het is een vers en vochtig product. Grote kans dat er een bacterie of schimmelcultuur in is ontstaan, en je hebt grote kans op een voesselvergiftiging. Zou gewoon iets nieuws kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
punt 1: Eerst kijken...ziet het er goed uit? Zo ja, ga verder naar punt 2, zo nee doe het in de vuilnisbak!

Punt 2: Eerst ruiken...ruikt het nog fris? Zo ja, ga verder naar punt 3, zo nee doe het in de vuilnisbak!

Punt 3: Eerst proeven...Smaakt het nog goed? Zo ja, bereid het product zoals je gewend bent. zo nee....

Succes, want ik vind eten weggooien ook zonde!
Al is het maar €0,99.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eens met HeerVoldemort, wanneer ze bij Heiploeg de blikjes tonijn nog gewoon voor een paar jaar extra omlabelen, kan een gesealde verpakking tofu weinig kwaad....
bamibal
10 jaar geleden
Geconserveerde levensmiddelen zijn wel wat anders dan verse levensmiddelen...
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Het is inderdaad wel anders Bamibal, maar of het nu vers of geconserveerd is, je ogen neus en mond bedriegen je niet zo snel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt!