Is het waar dat als je geen/weinig koolhydraten eet je uiteindelijk eerst je vet en dan spieren gaat verbruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Nee omgekeerd. De spieren zijn makkelijker te "verteren" dan vet.
Dus als jij weinig koolhydraten eet en niet sport, dan worden de spieren als eerste afgebroken, met als resultaat erg weinig energie.

Toegevoegd na 12 minuten:
"Spieren verbranden als u lijnt

U wilt natuurlijk zoveel mogelijk vet verbranden als u aan het afvallen bent. En dan ook nog liefst zo snel mogelijk. Deze snelle verbranding heeft verschillende nadelen, het grootste heet spierverbranding. Wie afvalt verbrandt nooit alleen vet, maar ook spierweefsel. Dat is een natuurlijke reactie van het lichaam.

Wanneer uw lichaam merkt dat er minder (te weinig) voedsel binnenkomt, schiet het in de verdediging. Uw stofwisseling wordt verlaagd en kunt met minder energie toe. Wanneer u nietvsvermoedend doorgaat met afvallen (uw BMI moet beneden de 25 komen) pleegt u nog steeds roofbouw op uw lichaam.

Dat lichaam heeft energie nodig om te kunnen overleven en schakelt over op plan B: het begint uw eigen spieren te verbranden. Die spieren heeft u hard nodig, niet omdat u gespierd wilt zijn, maar omdat spieren, ook als u niets doet, energie verbranden en wie energie verbrandt valt af."

http://www.simpelafvallen.com/index.php?/afvallen/Spieren-verbranden-als-u-lijnt.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer word je vet dan juist afgebroken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wilt afvallen, is het beste dieet een licht vetbeperkt dieet. Dus iets minder vet gebruiken en meer bewegen.