wordt je van een glaasje port per dag dik?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...ja...en hoe is je verdere eet/dringewoonte en sport je?

Antwoorden (4)

nee hoor, van 1 glaasje zal je niet dikker van worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, van 1 glaasje port per dag word je niet dik.
ook niet van het stukje kaas dat je er bij eet.

Het gaat om het totaal aan eten wat je naar binnen werkt, en om het totaal aan inspanning die je verricht, waardoor je wel of niet dik wordt.
13 jaar geleden
Als je de maximale hoeveelheid calorieën al genuttigd hebt voor die dag en dat doe je elke dag en je neemt dan nog als extra een toetje toe (port) dan kom je daar van aan.
Anders niet.
Het gaat er dus om hoeveel vooral "ongezonde" calorieën je per dag nuttigt en hoeveel je er verbrandt.
Balans is dus het toverwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt dik worden/zijn niet uit 1 oorzaak herleiden...

http://www.goeievraag.nl/vraag/obesitas-leeftsijl-infectie-psychische-ziekte.146392#715725

Is probleem van dik zijn heeft een hele diepe samenhang tussen alle facetten van het en je leven.