Hoe lang kun je frikadel/hamburgerbroodjes bewaren?

Ik heb vandaag bij de PLUS hamburgerbroodjes gekocht (die koude met bladerdeeg eromheen). Op de verpakking staat dat je het moet consumeren op de dag van aankoop. Doet het kwaad als je ze ongeveer 4 dagen bewaart? Wat gebeurt er als ik het doe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
37.8K

Antwoorden (4)

Dan wordt de smaak minder en het broodje harder. Vaak liggen de broodjes er al één of twee dagen voordat ze worden verkocht, dus in principe willen ze dat je het zo snel mogelijk opeet voordat de klant ze niet meer lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de vriezer zal het geen probleem zijn het meerdere dagen te bewaren. Je kunt immers ook brood en vlees redelijk lang goed houden in de vriezer. Misschien zal de smaak wat minder zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze zijn over het algemeen 2 dagen houdbaar, maar soms 1 dag en daarom staat die datum erop. Dus zelf zal ik als je over 4 dagen verse wil nieuwe kopen, want van deze is de smaak minder geworden en je kan sympthonen van ziektes krijgen als de frikadel die er in ligt te lang blijft liggen. (hiermee word bedoeld max 2 dagen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles wat hier klaargemaakt is (thuis dus) bewaar ik maximaal 48 uur in de koelkast maar de grens ligt algemeen op 72 uur (kwam laatst in een andere vraag ter sprake: 3 dagen bewaren in de koelkast).

Dit is elders klaargemaakt dus vier dagen is echt veel te lang, zeker als erop staat dat je het moet consumeren op de dag van aankoop. Dat staat er toch niet voor niets?

Wat er precies gebeurt ligt aan hoe je het bewaart. In de vriezer zal het wel gaan maar ik denk niet dat het dan nog heel erg lekker smaakt. In de koelkast kan het gaan bederven en dan KUN je er ziek van worden.