Is een cafetariaburger gezond?

Normaal gesproken worden hamburgers als ongezond beschouwd, maar in tegenstelling tot kant-en klare en ketenburgers bestaan cafetaria hamburgers uit alledaagse ingredienten: Brood, vlees (de burger) saus (curry, mayonaise) en natuurlijk de olie om de burger te bakken, maar die gebruiken we bij al het vlees.

Dus waarom is een hamburger in de volksmond niet gezond en klopt dit?
Al is saus ook niet zo gezond, maar gebruiken we deze bij de als gezond beschouwde maaltijden ook nog wel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Je kunt ook zeker een gezonde hamburger maken, maar dit ligt aan de ingredienten en bereiding.
Als je bijvoorbeeld veel groente er bij doet, en geen saus, is het al een stuk gezonder.

Het beste antwoord

Dat iets alledaags is, maakt het nog niet gezond. Een hamburger is van vet afvalvlees gemaakt, tenminste bij de meeste cafetaria's. Het broodje is altijd wit en vaak vetter dan gewoon brood om het langer eetbaar te houden. Dan is de mayo erop ook niet gezond en in ketchup zit veel suiker. Dus helaas, gezond is het gewoon niet, maar dat betekent niet dat je het niet af en toe kunt nemen.