Met welk eetpatroon kan ik spieren kweken, maar ook afvallen?

Ik wil graag wat gespierder worden, maar om spieren te zien moet eerst het laagje vet wat eroverheen zit eraf. Nou vroeg ik me af, als ik weinig eet door een dieet, heeft dit dan ook invloed op de bouw van mijn spierweefsel? En zo ja, wat voor eetpatroon raadden jullie mij aan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook van krachttraining wordt je slanker omdat je meer verbrand. In de paar vragen die je stelt lijkt het alsof je denkt dat je van het trainen van spieren niet afvalt, maar dat gebeurt wel. Daarnaast moet je eten wat je nodig hebt, als jij meer gaat trainen heb je meer voeding nodig, dus je moet niet te streng gaan diëten nu.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is wat ik bedoel, alleen dan in wat minder woorden gezegd.
Ritsuka
9 jaar geleden
3x in de week krachttraining, wat cardio, eten naar je TDEE (google voor calculator) en streef naar in elk geval 100 gram eiwit per dag

Het beste antwoord

Wat is het doel?
Zo snel mogelijk een sixpack of eerst spieren kweken?
En hoe? Ga je veel trainen?

Om spieren te kweken ga je eten. (bulken)
Ga je veel trainen dan veel eten.
-Dierlijk vet voor je hormonen en energie.
-Eiwitten voor spieren
-Koolhydraten voor snelle energie.
Ik ben van veel vet, normaal eiwit en weinig koolhydraat.
(25% KH, 25% eiwit, 50% vet)
Andersom wordt vaker gedaan. (50% KH, 25%eiwit en 25%vet)
Dat is nog steeds meer vet dan dat de meesten "normale" mensen eten. Deze percentages gelden ook als je wilt vetverminderen.

Daarna kan je een periode inlassen, waar je je concentreert op een lager vetpercentage met behoud van de spieren die je tijdens het bulken hebt gekweekt. (cutten)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vroeg me een tijdje ook zoiets af, ik train veel maar geen sixpack het ligt aan me eetpatroon, ik eet bijvoorbeeld teveel snacks maar als je bijvoorbeeld minder koolhydraten gaat eten, je kan ook op de etiketten kijken wat veel en wat weinig vet bevat.
Hier een paar tips : - Eet dagelijks fruit, zoals een appel dat helpt tegen de honger.
- Eet dagelijks groente, zowel rauw als gekookt.
- Eet volkorenproducten, want deze vezels zetten je lichaam aan tot verteren.
- Drink tenminste één liter water per dag, maar meer mag natuurlijk altijd. Maak het echter niet te gek. Water lijkt onschuldig, maar als je liters per dag binnenkrijgt, weet je lichaam ook niet meer wat het daarmee aan moet en ga je alleen maar onnodig vaak naar het toilet.
- Ontbijten is 1 van de belangrijkste dingen!! Sla je ontbijt niet over.
- Ook vis is goed om af te vallen. En al wil je toch chocolade gaan eten, (net als ik) dan zou ik voor pure chocola gaan want die bevat het minste suiker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn doel is inderdaad op een sixpack te kweken. Uw antwoord is heel duidelijk, maar het is nogal tegenstrijdig met het antwoord van stanie27 erboven.. Dat brengt me een beetje in verwarring.
En begrijp ik dus goed dat je veel vet moet eten voor spieren?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iedereen heeft een sixpack(je)
Alleen bij de meesten zit ie onder een laagje vet. Een lager vetpercentage krijgen is de enige manier om dat sixpack(je) te laten zien, maar als je een echt sixpack wilt moet er ook wat spier bij.
Je vetpercentage verlagen (en afvallen) is makkelijker als je meer spierweefsel hebt, want spierweefsel verbruik energie. Eerst bulken dan cutten is een optie,
maar je kan ook gewoon goed gaan eten en trainen.
Als beginner maakt dat allemaal niet zo heel veel uit en een stuk eenvoudiger toe te passen.
Dus krachttraining en dan verder kijken. Wat betreft voeding, eet echt voedsel.
Geen zoete zooi, geen zoete snack en niet teveel koolhydraten.
Je hebt je calorieën nodig, dus automatisch ga je dan in verhouding meer eiwit en vet eten.
Waar ik het over heb is een variant op het paleo voedingspatroon.
(eten zoals we oorspronkelijk aten) Eiwit eet je voor je spieren.
Vet eet je in plaats van koolhydraten om jezelf op een goede manier te voeden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super! Helemaal duidelijk. Echt heel fijn dat je de tijd hebt genomen het mij uit te leggen! Ik ga me ervoor inzetten.

Andere antwoorden (1)

Het beste is om iedere 2 uur iets te eten, maar niet teveel. Vele sporters zeggen altijd: "Eet zo veel mogelijk" dat resulteert op nog meer vet. Wat jij moet doen is veel sporten en het vet eraf krijgen door (jaa sorry het zal moeten) cardio te doen. Het is belangrijk om zo weinig mogelijk vet te eten. Dierlijk vet daarin tegen is wel goed voor je, in maten. Voor vragen kan je altijd bij me terecht ;) Succes en veel eet/sport plezier.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Slecht advies: het is juist beter om weinig eetmomenten te hebben (1-3 per dag) en dan te eten tot je verzadigd bent. Eet dan voldoende vet en eiwit, weinig suiker/koolhydraten, vooral eiwit verzadigt en is goed voor spieropbouw. Dit geeft een goede kans dat je de rest van de dag gene honger hebt en je energiek voelt.
Ritsuka
9 jaar geleden
Waarom geen vet eten?