in welke landen kan je water uit de kraan drinken?

waar kan je wel kraanwater drinken zonder ziek te worden en niet.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
paulus811
7 jaar geleden
Er zijn bijna 200 landen in de wereld, denk je dat er iemand de moeite gaat nemen om een lijst in te voeren waar je water kunt drinken? Waarom wil je dit weten?

Antwoorden (1)

In de volgende Europese landen kun je kraanwater veilig drinken:
België
Denemarken
Duitsland
Finland
Frankrijk
IJsland
Ierland
Italië
Kroatië vasteland
Luxemburg
Malta
Monaco
Nederland
Noorwegen
Oostenrijk
Portugal
Spanje
UK
Zweden
Zwitserland

Buiten Europa kun je kraanwater onder andere drinken in: VS, Canada, Singapore, Australië, Nieuw Zeeland en Curacao.

Zie kaartje:
http://www.travelinq.nl/landen-wel-geen-kraanwater-drinken/
SimonV