waarom is mijn buik opgeblazen?

hallow,
Ik weeg 49 kg en ben 1,65 m lang (Meisje). Hoe kan mijn buik zo bol zijn terwijl ik niet veel weeg en eet ? of eet ik gewoon te veel ? (ik eet ongeveer iedere ochtend een broodje (bruin) met kaas (jong) en tussen de middag 2 met meestal vleeswaar of kaas ect en rond 3 uur een koekje (met alleen granen) en dan avond eten ( meestal gwn groenten met aardappelen en vlees) en dan later op de avond ook weer koek met koffie of thee)
xx Bolbuikje

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

kan twee dingen zijn:

zoals al werd verteld in de reacties: het kan komen omdat je je buik wat meer naar vooren kantelt waardoor het zo lijkt.

ook kan het net zoals veel kinderen in afrika zijn: je eet zo weinig dat je lichaam alles probeert op te slaan als reserves omdat het bang is om te weinig voedingstoffen binnen te krijgen. de oplossing, wat best vreemd klinkt, is eten. als je elke dag voldoende eten krijgt ziet het lichaam geen optie om eten vast te houden. als je ermee begint lijkt het eerst dat je buik nog boller wordt, maar je lichaam moet eraan wennen dat je voldoende eten krijgt waardoor het vanzelf weer snel weggaat. Je moet dan wel goed eten, dus niet te veel maar zeker niet te weinig. gewoon je dagelijks aanbevolen aantal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De redenen van jou bolle buik kunnen zijn:
- je eet te veel
- je beweegt te weinig
- je houding is niet goed
- je hebt een sterke kromming in de ruggewervel (kont steekt achteruit)
- mogelijk ben je niet te dik/te zwaar, maar sla je vet specifiek op in de buik, en heb je smalle benen armen.

Soms is een oplossing neer op meer eten, zoals hierboven is geopperd. In de praktijk blijkt dit goed te werken als er door dat meer eten minder wordt gesnoept. In alle andere gevallen werkt het niet, want meer eten = aankomen.

succes!

De bolle buikjes in afrika zijn helaas iets compleet anders. Die lichamen proberen uiteraard wel iets op te slaan, maar dit gebeurd niet, omdat er niets is om op te slaan. Bij die kinderen is het 100% en volledig vocht. Dit vocht treed uit de bloedbaan als gevolg van een eiwittekort, en gaat "tussen de cellen" zitten waar het niet thuis hoort. Bij westerlingen zie je dit vaak optreden na jaren lang vet eten, te weinig bewegen, bank zitten of juist veel staan, zit dan 99% in de benen en wordt dan oedeem genoemd. Wat bij de kindjes gebeurd is hetzelfde, maar omdat het in de buik plaatsvindt wordt het ascites genoemd en is veel ernstiger dan oedeem.

kheb er idd voor deurgeleerd..