Zijn ''pre-work-outs" schadelijk voor je gezondheid?

Ik zou graag willen weten of het nemen van een pre work out ( drankje/supplement wat je inneemt voor het sporten wat je een boost geeft ) schadelijk is voor je gezondheid? Hierbij denk ik aan nier of lever klachten etc?

Heeft dit ongeveer dezelfde verwerking als je bijvoorbeeld gewoon een blikje cola drinkt of komt er meer bij kijken en waar dient op gelet te worden ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (1)

het ligt eraan. als je daadwerkelijk een intense workoutsessie houd, is het goed voor je gezondheid. als je echter gewoon een flesje drinkt omdat het lekker is, is dat niet gezond. een pre workout drank is ervoor om snelle koolhydraten in je bloed te stoppen zodat je met volle energie kan bewegen. wanneer je niet beweegt worden deze koolhydraten opgeslagen als vet.

ik zelf geen supplementen omdat ik van mening ben dat het sowieso niet gezond is. ik eet liever een stuk fruit of iets anders met wat suiker er in voordat ik ga fitnessen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Is dat zinvol, die extra koolhydraten? Die komen immers (tenzij je diabetes hebt) bent niet in je bloed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel ten eerste voor de reacties! Ik begrijp inderdaad dat je bijvoorbeeld liever iets van suiker eet of dergelijke, maar ik kan nergens vinden of het ten kostte gaat van beschadiging bijvoorbeeld van de nieren of of lever. ALs we bijvoorbeeld kijken naar alcohol dan is dit zowel slecht voor nieren als de lever, het is natuurlijk een groot verschil maar ik zie soms zoveel ingredienten op die producten staan dat je er geen wijs meer uit komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
koolhydraten komen in je bloed in de vorm van glucose. vervolgens vult je bloed alle spieren aan met de nodige energie voordat je lichaam het als vet opslaat. pre-workouts kunnen uit verschillende dingen bestaan. over het algemeen bestaan ze uit snelle koolhydraten om meer energie te hebben tijdens de workout. ik weet niet precies welke stoffen er in bepaalde pre-workouts schadelijk zijn. ik denk niet dat het zozeer slecht is voor je gezondheid als alcohol dat is, maar ik denk wel dat het zeker enige invloed heeft op je gezondheid.
tinus1969
9 jaar geleden
Kortom, die 'pre-work' outs geven je een beter gevoel, maar zitten vol met suiker (dikmakend, alleen geschikt voor explosieve sporten zoals sprinten) en caffeine etc die je een gejaagd gevoel geven, zodat je daarna niet meer in slaap valt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zo zou je het kunnen zeggen. ik denk dat het ook geschikt is voor wat mindere explosieve sporten zoals aerobics om gewoon fitness. het is in ieder geval niet geschikt als lekker drankje om 's avonds op de bank weg te klokken