Is overmatig zout eten slecht als je er tegenover heel veel water drinkt?

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik doe alletwee en mijn lichaam houdt geen vocht vast.
Als het slecht is, waar is het dan slecht voor en waar zou je dan last van krijgen (op den duur)?

Toegevoegd na 29 minuten:
Er wordt gezegd dat het slecht is voor je nieren. Welke klachten krijg je als je nieren niet goed meer functioneren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (8)

Ja
Je kan net zoveel drinken als je wil maar het blijft slecht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind van niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er werd niet naar een mening gevraagd, maar naar een degelijk antwoord.
Denk het wel. Je mag maar 6 gram zout per dag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De combinatie maakt alleen dat je heel veel vocht vast houdt, niet bevoorderlijk. Hogere kalium inname kan nog iets compenseren maar veel zout is nooit goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jep.
Zout is erg slecht voor je nieren ook al je veel drinkt. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van te veel zout binnenkrijgen, kun je last krijgen van een hoge bloeddruk. Hierdoor kun je je nog naarder gaan voelen, hartklopping, benauwdheid, duizelingen etc. Waardoor heb je het vermoeden dat je geen vocht vasthoud??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je nieren zijn de filters van je lichaam, wat er precies gebeurt bij teveel zout weet ik niet, wat ik wel weet is dat je niets merkt als je nieren beschadigd raken. Echt helemaal niets. Tot het te laat is, als je nieren ermee ophouden duurt het enekele uren tot een paar dagen eer iemand overlijdt. Nu zal je dat niet meteen overkomen van teveel zout. Dat je geen vocht vasthoudt is mooi meegenomen voor jezelf. De een heeft er meer last van dan de ander. Maar bij veel drinken houdt je 'gek genoeg' idd minder vocht vast. Dus dat kan nooit geen kwaad. Het reinigt je lichaam. Overleg anders eens met je huisarts en vraag hem naar de werkelijke cijfers en niet naar het standaard verhaaltje, want die ken je wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Los van overige risico's: bedenk ook dat je met heel water drinken ook kans maakt dat je goeie stoffen uitspoelt, dus te snel uit je lichaam verwijdert.