Wekl land heb de sterkest knoflook?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.6K
Amadea
5 jaar geleden
Zie https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/koken/vraag/597913/sterke-knoflook-kopen/
Amadea
5 jaar geleden
Volgens mij maakt het verder niet uit waar het vandaan komt, als je verse knoflook rauw gebruikt krijg je de sterkste geur en smaak. Vind je het niet sterk genoeg, dan doe je er gewoon nog een teentje bij.

Antwoorden (3)

Het is niet zozeer het land,maar het soort....de gehele witte soort(rauw en/of gedroogd) zijn het sterkst en die worden in verschillende landen verbouwd.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De knoflook die je in de supermarkt koopt, is doorgaans gedroogde knoflook. Bij een groenteboer of toko kan je verse knoflook kopen. Die is wat frisser en milder van smaak. Door zijn milde smaak gaat je adem er ook minder erg van stinken.

Er is niet specifiek een scherpere knoflook. Wel is het zo dat de smaak minder sterk wordt als je hem langer meekookt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1) Knoflook uit warme landen heeft het sterkste aroma. 2) kleine teentjes geven meer smaak aan een gerecht dan grote.

Sterkste smaak heeft de rood paarse knoflook, witte knoflook is zacht van smaak en wordt wel het meest gewaardeerd, volgens mijn bron. Wat de lekkerste is is natuurlijk persoonlijk en hangt ook af van de bereiding en hoeveelheid van gebruik. Voor sommige mensen is verse knoflook de lekkerste. Deze is tegenwoordig ook vaak te koop bij grote supermarkten.