Persoonlijk ken ik het product niet, maar ik kan er wel bruikbare informatie over opzoeken:
Het is een glutenvrij voedingssupplement wat gemaakt wordt van stoffen uit de Aloë Vera-plant. Het bestaat uit geëxtraheerde suikers, die de spijsvertering kunnen ondersteunen omdat het de lichaamscellen helpt beter samen te werken. Daardoor zou je immuunsysteem en daarmee je algehele gezondheid kunnen verbeteren.
De verzamelnaam van zulke producten is glyconutriënten.

Maar je lichaam kan een aantal van die vitale suikers gewoon zelf aanmaken. Voor dat proces zijn wel enzymen nodig die niet te vinden zijn in verwerkte voedingsmiddelen. Want in snoep, frisdrank, witbrood, witte rijst en andere industriële voedingsproducten worden geraffineerde suikers gebruikt – ‘slechte suikers’ die snel energie leveren, waardoor de bloedsuikerspiegel wordt ontregeld.
Goede bronnen van glyconutriënten zijn bijvoorbeeld havervlokken, en groente- en fruitsoorten zoals broccoli, kool, wortels, knoflook, prei, erwten, peren, pruimen, vijgen en mango’s.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ambrotose bestaat uit plant sachariden die wij tegenwoordig niet meer voldoende binnenkrijgen uit onze voeding. bronnen van deze sachariden zijn de aloe vera plant, zeewier, planthars . Deze zorgen voor ongeveer 8 tot 9 sachariden. Door een gebrek aan deze sachariden moet het lichaam een soort noodsysteem gebruiken waardoor het problemen kunnen ontstaan met celcommunicatie. Door voldoende suppletie van deze sachariden is aangetoond dat het celcommunicatie ondersteund, het immuunsysteem beter reguleert, bijdraagt aan betere spijsvertering en cognitieve functie. Het zelfherstellend vermogen van het lichaam kan hierdoor vergroot worden.

Ik gebruik ambrotose al 4 jaar met volle tevredenheid.
wij hebben in onze familie 4 jaar geleden heel goede resultaten meegemaakt. EEn paar familieleden hebben kwaliteit van leven teruggekregen en zij gaan nog steeds ontzettend goed.

Binnenkort komt een dokter van Mannatech over naar Nederland om hier presentaties te doen. Als je wilt dan kan ik hier meer informatie over toesturen.

gr. Evert