wat is een gezonde avondmaaltijd

Ik wil afvallen door goed en gezond te eten. Met het avond eten ga ik steeds dr fout in.
Ik heb een soort van richtlijnen nodig voor het avondeten.

Bijv : ..gram volkorenpasta en ...gram vlees/kip en ...gram groenten
Of ...gram aardappelen eb ...gram vlees/kip en ...gram groenten...
Maar wil ook wel eens een paar boterhammen met hamburger of soep met stokbrood. Hoe weet ik of het dan gezond is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hallo,

Probeer het zelf ook aan te voelen, eet niet totdat je vol zit!
Je lichaam heeft minstens een halfuur nodig totdat jij je 'vol' voelt!

Probeer eens (olijf, zonnebloem) olie ipv
Maak geen jus van boter, maar met een zakje. (van knorr)
Vind je olie net lekker? Gebruik dan vloeibare boter uit een spuitfles
Vermijd gestolde boter. (ivm transvetten)

Kijk, hier heb je een beetje een richtlijn:

Groente
200 gram
4 opscheplepels
-
Fruit
200 gram
2 stuk
-
Brood
210-245 gram
6-7 sneetjes

Aardappelen, rijst,
pasta, peulvruchten
200-250 gram
4-5 aardappelen / opscheplepels
-
Melk(producten)
450 ml
-
Kaas (dieet)
1½ plak
(30 gram)
-
Vlees(waren), vis, kip,
eieren, vleesvervangers
100-125 gram
-
Halvarine (dieet)
30-35 gram
5 g / sneetje
-
Bak-, braad- en
frituurproducten, o
15 gram
1 eetlepel
-
Dranken (incl. melk)
1,5-2 liter

Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lol, vloeibare boter? E nummers, gemodificeerd plantaardig vet... och och och...
Roomboter is de bom, of bakken in pinda of kokosolie