Hoe kan een meisje van 16 niet afvallen, als ze goed eet en goed sport ?

Ik ben een meisje van 16, en ik ben sinds 2 jaren op een gezond gewicht, maar midden vorig jaar, begon ik heel erg veel aan te komen, terwijl ik wel goed at en vaak naar de sportschool ging en ook goeie oefeningen ( cardio + krachttraining ) deed. Ik weeg nu volgens mij 72 kilo, terwijl ik begin 2012 nog 64 kilo woog. Ik ben dus een heleboel aangekomen, terwijl ik goed eet ( geen zoetigheid, alleen brood met toespijs en avondeten ) Ik heb de hoop een beetje opgegeven, en ben van plan om de abonnement op de sportschool op te zeggen, om twee keren per week te gaan turnen. Ook fiets ik elke dag een uur. Ik was wel vroeger te dik. Misschien dat het daarmee te maken heeft??

Help me please !

Toegevoegd na 35 minuten:
Is de dietist een goede oplossing? En ik begin de sportschool heel saai te vinden. Ik wil heel graag sporten, maar op een leuke manier. Op turnen ga ik sowieso, maar ik ben bang dat dat niet genoeg zal zijn. Any suggestions ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Jouw lichaam is nog volop in ontwikkeling, dat je daardoor aankomt is niet zo vreemd. Je lichaam krijgt meer vrouwelijke vormen, wat bredere heupen misschien, grotere borsten, wat dikkere billen, allemaal normaal en gezond. Dat is een voorbereiding op evt zwangerschap, van nature bereidt jouw lichaam zich hierop voor. Dus dat aankomen lijkt mij niet zo'n groot probleem.

Als je drie maaltijden per dag eet met alle activiteiten die je doet is dat wel erg weinig.
Ook kan je van sporten aankomen omdat spieren vet vervangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
dat zal het waarschijnlijk zijn, vrouwelijke vormen krijgen verwarren met dik worden

Andere antwoorden (1)

.ik ben het ook wel eens met nelly3, over dat ontwikkelen enz. maar dat betekent niet dat je niet meer kan afvallen. in je vraag staat dat je aan cardio, gewichtheffen en turnen doet, dat zijn eigenlijk sporten om spieren te trainen (en dat kan ik weten, want ik werk in de sportschool) maar door spieren te trainen val je niet echt af. je moet joggen, en op de crosstrainer. en je moet 4 maaltijden per dag eten, niet van die hele grote maaltijden, maar kleine lichte maaltijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
meer spieren = meer verbranding in rust.
Je kunt echt wel afvallen met krachttraining. Je moet dan alleen minder op de weegschaal letten. Je word mogelijk iets zwaarder, maar wel slanker/strakker in je vel.